Animatronic Pizza Monster (4 / 7 steg)
Steg 4: kontroll
Vi kopplade alla makt leder till servon med en skärbräda. Vi kopplade varje servo signalkontakt till Arduinos digitala utgångar (öga x-axeln, digital stift 9; öga y-axeln, digital 10, ögonlock, digital 11; och mun, digital 5). Vi använde en annan skärbräda för att montera en controller. 2-axlig styrspak innehåller x - och y - axel rörelse i ögat. Den andra joysticken styr ögonlocken och munnen. Vi gick brödunderläggen använder en ethernet-kabel med kontakter tagits bort. Joystick styrelsen ansluten till de analoga ingångarna på Arduino (eye x-axeln, analog 2 eye y-axeln, analog 3 ögonlock, analoga 0; mun, analog 1).
Vi brukade Arduino integrerad utvecklingsmiljö program kontroll programvara. Inbyggd servo kontroll biblioteket visat sig vara användbara. Standardintervallet för servon är 0° till 180° vi justerat intervallet för varje servo till ett värde mindre än att för att undvika att ha servon skada mekanismen genom att vrida för långt. Koden är tillgänglig som en bifogad fil.