Animera med 12 principerna
(Varning: denna sida kan ta lite tid att ladda helt.)
(Ovanstående video är en parafras av de 12 principer, som jag har beviljats tillstånd att använda.)
Det finns ett antal skäl varför någon skulle vara intresserad av animation. Det kan vara eftersom det är inom deras framtida karriär, det är något de älskar att göra, eller är det för en klass nästa måndag. Oavsett vilken anledning det än är, denna guide hjälper dig i din utveckling mot att bli en bättre animatör, således lyckas oavsett mål du ställt för dig själv.
Det finns mycket som pågår i animation. Flöde, känslor, Syftet är några exempel jag kan presentera. Men ska jag gå på något som är mycket viktigt och som varje animatör bör veta av hjärtat. 12 principer för animering är det mest grundläggande i varje animerade filmen du någonsin sett. Från den gamla svartvita tiden för Musse Pigg äventyr och Popeye, till den moderna CGI som fryst och Thor, 12 principerna för animering är djupt rotad i början av rörliga bilder. 12 principer består av squash och stretch, förväntan, staging, rakt fram och pose att pose, fullfölja och överlappande, långsamt i och sakta ut, bågar, sekundära åtgärder, timing, överdrift, fast ritning och överklagande. Se över principerna och sätta dem i praktiken är ett bra sätt att börja dina idéer. Till att börja med ska jag guida dig i hur man startar en mycket enkel animation scen kallas en GIF. Längs vägen, ska jag förklara hur några av de 12 principerna kan påverka det, och leder dig i en riktning mot vad som kommer att hända. Författaren kan ju bara göra så mycket. Låt oss börja med det du behöver mest för datoranimation:
-En laptop/dator
-Antingen Photoshop eller Flash
Tablet/mus/styrplatta
Tålamod/vilja att misslyckas/uthållighet beroende på vilken typ av användare du är, din dator kan köra smidigt animera saker. Om du inte har en bra mängd RAM-minne i datorn, tar Photoshop animation hjul några sekunder att ladda. För Flash men är det något som kan behöva ett par körningar innan animeringen ser slät. Också, beroende på hur använder du är på att rita på datorn, animera kan komma lättare för dem som är använd till konst program som Paint Tool Sai, Krita, Photoshop och även Gimp. Alla är gratis och tillgänglig online.
Kvaliteten på din animering beror också på vad du ritar med. Tablett användare kommer mest sannolikt att använda deras tabletter rita direkt på skärmen, som en Cintiq kamrat eller en Cintiq 12wx. Vissa andra Tablet PC-användare kan också använda en grundläggande tablett som har ingen skärm men tillåter tryck, till exempel bambu ansluta serien eller Intuos serien. Musanvändare kan förväntas ha mer rörelser, men trycket kommer att bli deras undergång. Dock inte oroa dig eftersom animation inte alltid vacker konst.
Slutligen, styrplattan användare eller de som använder musmatta som är på den bärbara datorn, kommer troligen ta itu med de samma problem med att använda en mus, men med restriktiva rörelse. Jag ska nämna att användare som har fått använda styrplattan, musen eller Tablet PC, kommer att justera deras sätt att animera, så låt inte dig själv när du känner att du inte har perfekt verktyg för att animera. Kom ihåg, du inte behöver vara rik för att uppnå stor konst.