Arduino + TFT--> sköldpadda grafik (1 / 18 steg)
Steg 1: Ladda ner filer
Filer du behöver finns på denna sida. De är:
- TURTLEs.ino
- turtleshapes.h
- Turtle.h
- Turtle.cpp
TURTLEs.ino är den huvudsakliga skissen. Installera den med din Arduino IDE; sedan öppna flikar för var och en av de andra 3 filer, turtleshapes.h, Turtle.hoch Turtle.cpp .
Kopiera innehållet i dessa tre filer till deras respektive flikar.
Turtle.h och Turtle.cpp är de filer som tillhandahåller sköldpadda grafik metoder - de som tillåter om för sköldpaddan att rita på skärmen. turtleshapes.h är en fil som innehåller data som tillåter oss att dra den sköldpadda grafik som används om öppnande och avslutande skärmar.
Lägga TURTLEs.ino i din Arduino skissbok, öppna filen TURTLEs.ino och sedan öppna en separat flik för Turtle.h, Turtle.cppoch turtleshapes.h filer. Kopiera och klistra in innehållet i dessa filer i deras respektive flikar.
Nu är du redo att börja använda sköldpadda graphics kommandon. Flera exempel med turtle graphics ingår i TURTLEs.ino. När du kör skissen, kommer du se en grafik demonstration, inklusive några attraktiv grafik mönster, några grundläggande animation och några exempel med hjälp av kraftfulla tekniken rekursion. Den sista delen av den huvudsakliga skissen, TURTLEs.ino , innehåller de funktioner som ritar grafik exemplen. Dessa exempel funktioner är inte nödvändigt för dig att skriva sköldpadda grafikrutiner av din egen, så du kan ta bort dessa funktioner om du vill - eller anpassa dem rita något helt annat. När du startar rekommenderas det att du försöker de angivna funktionerna med olika värden - som kommer att vara en genväg till din förståelse av turtle beteende.
Anteckningar: TURTLEs.ino skissen är frikostigt kommenterade för detta Instructable. Du kan referera till koden för att se hur provet grafiken drogs.