Bagare Rack bokstöd - Blender 3d-utskrifter (2 / 15 steg)
Steg 2: Konfigurera Blender
Med andra ord gör jag antagandet att du vet hur att navigera runt, lägga till objekt och modifierare, byta lager, justera punkter i redigeringsläge, etc. Om du inte, kan du pausa här och gå få bekant med allt detta.
Hur som helst, mixer har en intressant quirk när det gäller att exportera .stl-filer används för 3d-utskrifter. Det vill säga exporten Blender "mixer enheter" i stället för metriska eller brittiska imperialmått. Det är inte bara irriterande att inte ha verkliga enheter, men ännu värre, även en relativt liten del kommer att vara för stor för mixer för att göra en bild av. BLECH! Jag ska visa dig hur man kan komma runt det.
Första, gå till fliken scen till höger och växla till mått med en skala på 0,01. Nu kan du skriva i enheter som 1cm och det kommer att göra rätt och när du renderar ut en bild det blir rätt storlek.
Nu finns en ny sarkasm. När du exporterar en .stl blir det för liten. Inte en stor fråga. Du behöver bara komma ihåg att skala delen upp 1000% före utskrift. (Jag ska visa dig hur man gör det senare.) Eftersom jag kanske vill dela denna fil, jag byter botten fönster stomme till text redaktör (med hjälp av ikonen i dess övre vänstra) och skapa en vänlig anteckning om vad som händer på så nästa person inte blir förvirrade.
Om du använder Blender främst för 3d utskrift, kan du spara allt det här som standard scenen så att det hela startar upp redo att gå.
En mer lite städning. Du kan organisera saker i ditt projekt som du vill, men här är hur jag gör det: Jag använder den översta raden i lager för de sista delarna och lagret direkt under för de underordnade komponenterna i denna del. Även håller jag min kamera, belysning, etc för att återge längst till höger i lagret (siffran 0) så att det är mitt ansikte medan modellering.