BAYMAX: Min första Python projekt
Jag har haft detta på / av-förhållande med lärande att koden i flera år (ok kanske tio år). Jag har dabbled i detta och att plocka upp några Java script här, HTML, klipper av VBA och praktiska kunskaper om alla manor industriell logik kontroller. Det har varit kul men har inte helt repad min kodning kliar, nämligen lära sig att vara skickliga på C++ och C#.
Del av min kamp som jag nämner i min Arduino shield programmering "kan är att jag i min kärna är en mekaniker, en hårdvara kille. Om jag inte hittar en användbar eller praktisk utlopp för detta "virtuella" tar inte kunskap det bara. Visst kan jag ta sig igenom alla tutorials och få min dator skärm att skriva ut "Hej världen" men det är bara inte roligt eller det är att säga dess inte praktiskt användbar kunskap att jag noga med att behålla.
Lyckligtvis höra mitt dilemma introducerade någon mig till Python som en 'intrade nivå' kodning drog. Är lågt på syntax och har en mängd info finns kunde jag känna produktiva på ingångsnivå och se instant möjligheter. Jag var fast och inom en vecka jag hade flyttat från "Hej världen" till i kast med att utveckla min egen kommandoradsgränssnitt och försöker nu att master file för skapande och manipulation.
Omfattning:
I detta instructable kommer jag dela vad jag lärde mig om Python3 samtidigt utveckla min första Python projekt. Projektet började som ett slags dator furby / pet-tamagotchi. Men detta utvecklats snabbt till ett kommandoradsgränssnitt I kod heter BAYMAX (efter tecknet i Bighero6 filmen.) So...
LÅTER BYGGA BAYMAX!