Bear Hug Ornament (1 / 5 steg)
Steg 1: Björnen
Hela projektet slutfördes med Blender 3D, en helt gratis 3D-modellering och animation programvara.
Isbjörnen byggdes när jag sökte en Smoothshift modifierare till standard kuben som tillhandahålls av Blender. Efter att trycka på TABB om du vill ange redigeringsläge, pressad jag de övre hörnen av den nu rundade kub att göra hans öron. Jag minskat storleken på rutorna inre extruderade dem tillbaka och krympte dem igen. Jag pressad också de fyra nedersta rutorna för att bilda en munkorg. Efter extrudering spetsen på nosen, vände jag färg till svart till slut hans näsa.
Jag flyttade också punkterna på baksidan av huvudet att platta det ut och göra det mindre runda. Efter extrudering basen av huvudet i halsen och kroppen, La jag två fler rader av polygoner med loop subdivide verktyg. Verktyget dela lägger mer geometri till en form om du trycker på och håll ned Control och R-tangenterna på tangentbordet.
Efter tillägger en ny slinga klippa, jag drog ut punkter ge björnen lite av en mage. Detta gjorde honom ser mer ut som den ursprungliga designen. Sedan pressad jag honom ett par armar och ben. Varje lem slutade med en tass. Jag ingår också en söt liten bob svans.
Under modellering sökte jag en annan Smoothshift modifierare. Detta jämnas ut rektangulära geometri som björnen.