Cloud gruvan: Digital Sky fångar till CNC stickning - del 2 (Design)
Hej och Välkommen tillbaka till den andra installationen till molnet mig, där jag beskriver vad som händer i utforma en ursprungliga plagget med digitala tekniker som kan vara (något) lätt integreras i processen att skapa ett plagg med Stoll, CNC stickningen.
OK, ok. Så först måste jag klara upp några saker. Nej, det finns inte en CNC sticka vid Autodesks Pier 9 workshop. Men använda att vara i verkstaden och se alla de fina leksaker som metall, trä och sten (och låt oss inte glömma de additiva verktyg som 3D-skrivare) gjorde mig önskan och dröm att jag kunde använda verktyg som utvecklats specifikt för i plagget vilket också integrerat digital teknik, datorer och programmering.
Jag är mycket lyckligt lottad att vara ansluten till en underbar gemenskap av beslutsfattare i bay area, som har insamling och arbetar med sina egna analoga och digitala leksaker i många år nu. En av dessa beslutsfattare är Myrriah Resneck, som äger sitt eget stickat företag i downtown Oakland. För ungefär tre år har jag drömt om att göra något med Stoll stickning teknik (faktiskt jag har drömt om det ända sedan Konstakademin försökte ruinera mig för att lära sig att använda deras) men ack, dessa maskiner är svårt att fina och ännu svårare att lära sig att använda. Pier 9 och konstnären i bosatt programmet gav mig möjlighet att få mina händer på denna teknik och lära sig några saker om CAD och CNC-tekniker inom modebranschen.
För detta Instructable kommer jag att tala om alla designelement som gick in i skapandet av detta plagg. Jag ska försöka att ge både en översikt över hur jag arbetade i den digitala sfären till skapa färgrutor för sista plagget och ge en större översikt över de uppgifter designers ansvarar för.