Djur spel 2.0



  1. Skapa ett nytt textdokument.
  2. Spara den som "bat" eller "cmd".
  3. Kopiera och klistra in koden nedan in i den.

Kod:

ECHO off
läget con cols = 100
läget con rader = 30
titeln djur spel
MD "% USERPROFILE%\Documents\Animallog"
SETLOCAL ENABLEDELAYEDEXPANSION
gå till nlop
: nlop
färg 07
titeln djur spel
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: 1-nya spel
ECHO: 2-Load spelet
Val/c 12 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto börja
om % errorlevel % == 2 goto loadgame
gå till nlop
: start
färg 79
CLS
ECHO.
ECHO.
Ställ in /p a =. Namn:
gå till aop
: aop
Ange um = 1
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: 1) Eagle
ECHO: 2) pantern
ECHO: 3) varg
ECHO: 4) jätte orm
ECHO: 5) pingvin
Val/c 12345 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto eagle
om % errorlevel % == 2 gå till panther
om % errorlevel % == 3 gå till wolf
om % errorlevel % == 4 goto orm
om % errorlevel % == 5 goto pingvin
: wat
CLS
ECHO.
ECHO.
Ange /p b =. Djurens namn:
gå till wat1
: wat1
CLS
SETLOCAL ENABLEDELAYEDEXPANSION
ställa in fokus = 2
Ställ in pengar = 0
ställa in lvl = 1
Ange/a animallvl = % lvl % + 3
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
Ange prize1 = 0
Ange/a um += 1
om % um % == 3 gå till cityop
gå till wat1
: cityop
färg 79
titel staden
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: 1) hem
ECHO: 2) strid
ECHO: 3) turnering
ECHO: 4) uppgradera ditt djur
ECHO: 5) spara spel
Val/c 12345 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto hem
om % errorlevel % == 2 goto load1
om % errorlevel % == 3 gå till load2
om % errorlevel % == 4 ()
ställa in fokus = % fokus %
gå till uppgraderingar
)
om % errorlevel % == 5 goto spara
: load1
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: påfyllnings...
timeout /t 2 /nobreak >> nul
gå till strid
: load2
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: påfyllnings...
timeout /t 2 /nobreak >> nul
gå till turneringen
: hem
Ange/a animallvl = % lvl % + 3
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: % en %
echo _______________________________________
ECHO: Lvl (lvl %)
ECHO: Bal (% pengar %)
ECHO: djur (%b % %c %)
ECHO: Animallvl (% animallvl %)
Pausa >> nul
gå till cityop
: strid
Ange/a r = % slumpmässiga % % 20 + 0
om '%r %' == '0' ()
ställa in vilda = dob
Ange wildlvl = 2
gå till battle1
)
om "%r %" == "1" ()
ställa in vilda = Bob
Ange wildlvl = 3
gå till battle1
)
om '%r %' == '2' ()
ställa in vilda = slusk
Ange wildlvl = 3
gå till battle1
)
om '%r %' == '3' ()
ställa in vilda = klump
Ange wildlvl = 4
gå till battle1
)
om '%r %' == '4' ()
ställa in vilda = rapa
Ange wildlvl = 5
gå till battle1
)
om "%r %" == "5" ()
ställa in vilda = ve ho
Ange wildlvl = 20
gå till battle1
)
om '%r %' == '6' ()
ställa in vilda = fluffig
Ange wildlvl = 50
gå till battle1
)
om '%r %' == '7' ()
ställa in vilda = snoopy
Ange wildlvl = 4
gå till battle1
)
om '%r %' == '8' ()
ställa in vilda = nudel
Ange wildlvl = 3
gå till battle1
)
om '%r %' == '9' ()
ställa in vilda = MiKaChU
Ange wildlvl = random %
gå till battle1
)
om '%r %' == '10' ()
ställa in vilda = donut
Ange wildlvl = 7
gå till battle1
)
om "%r %" == "11" ()
ställa in vilda = ploopy
Ange wildlvl = 7
gå till battle1
)
om '%r %' == '12' ()
ställa in vilda = Elvira
Ange wildlvl = 6
gå till battle1
)
om "%r %" == "13" ()
ställa in vilda = äpple
Ange wildlvl = 0,1
gå till battle1
)
om '%r %' == '14' ()
ställa in vilda = ^ ^ POODY ^ ^
Ange wildlvl = random %
gå till battle1
)
om '%r %' == '15' ()
ställa in vilda = hubble * bubbla
Ange wildlvl = 19
gå till battle1
)
om '%r %' == "16" ()
ställa in vilda = helig ko
Ange wildlvl = 30
gå till battle1
)
om "%r %" == "17" ()
ställa in vilda = lynnig
Ange wildlvl = 1
gå till battle1
)
om "%r %" == "18" ()
ställa in vilda = Cotton_CaNdY
Ange wildlvl = 3000
gå till battle1
)
gå till strid
: battle1
Ange/a wildhp = % wildlvl % * 5
Ange/a wildat = % wildlvl % * 2
ställa in/a fokus = % fokus %
Ange/a wildat = % wildlvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till battle2
: battle2
om % wildhp % lss 0 goto vinner
om % animalhp % lss 0 goto lös
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % wildhp % % vilda % % wildlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto bat1
om % errorlevel % == 2 goto bat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
: bat1
CLS
Ange/a animallvl = % lvl % + 3
Ange/a wildhp-= % at1%
Ange/a animalhp-= % wildat %
gå till battle2
: bat2
CLS
Ange/a animallvl = % lvl % + 3
Ange/a wildhp-= % at2
Ange/a animalhp-= % wildat %
gå till battle2
: vinna
Ange/a lvl = % lvl % + % wildlvl % /3
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
Ange/a wildhp = % wildlvl % * 5
Set/a pengar += % wildlvl % * 3
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: du vinner!
ECHO.
Pausa >> nul
gå till cityop
: lös
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
Ange/a wildhp = % wildlvl % * 5
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: du lös!
Pausa >> nul
gå till cityop
: örn
ställa in c = örn
Ange at1n = svep
Ange at2n = screech
ställa in lvl = 1
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat
: panther
ställa in c = panther
Ange at1n = kasta
Ange at2n = klo
ställa in lvl = 1
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat
: varg
ställa in c = varg
Ange at1n = howl
Ange at2n = bita
ställa in lvl = 1
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat
: orm
ställa in c = orm
Ange at1n = huggtänder
Ange at2n = venom
ställa in lvl = 1
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat
: pingvin
ställa in c = pingvin
Ange at1n = fliper
Ange at2n = ice_slide
ställa in lvl = 1
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat
: baby
ställa in c = baby
Ange at1n = vin
Ange at2n = cry
ställa in lvl = 10000000
Ange/a at1 = % animallvl % * 10
Ange/a at2 = % animallvl % * 10
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat
: fox
ställa in c = fox
Ange at1n = smyga
Ange at2n = håla
ställa in lvl = 3
Ange/a at1 = % animallvl % * 3
Ange/a at2 = % animallvl % * 3
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat

: boo
ställa in c = boo
ställa in lvl = 10000000
Ange at1n = boo
Ange at2n = hoo
Ange/a at1 = % animallvl % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * 2
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till wat

: uppgraderingar
CLS
om % pengar % geq 100 goto up1
om % pengar % lss 100 goto notmoney

: notmoney
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: inte tillräckligt m0ney
Pausa >> nul
gå till cityop
: goodtogo
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: Tack för att ni kom!
Pausa >> nul
gå till cityop
: up1
Titeln uppgradering butik
färg 3a
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: 1) uppgradering % at1n %
ECHO: 2) uppgradering % at2n %
ECHO: 3) lämna
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto upop
om % errorlevel % == 2 goto up2op
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
: upop
om %c % == eagle goto upa
om %c % == panther goto upb
om %c % == varg goto upc
om %c % == orm goto upd
om %c % == pingvin goto upe
om %c % == fox goto upf
: up2op
om %c % == eagle goto upa2
om %c % == panther goto upb2
om %c % == varg goto upc2
om %c % == orm goto upd2
om %c % == pingvin goto upe2
om %c % == fox goto upf2
: upa
Ange at1n = floop
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at1 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upb
Ange at1n = furry_leap
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at1 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upc
Ange at1n = moon_howl
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at1 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upd
Ange at1n = tygla
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at1 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upe
Ange at1n = Wåhlin
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at1 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upf
Ange at1n = stealth
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at1 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upa2
Ange at2n = sonic_screech
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upb2
Ange at2n = jungle_scratch
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upc2
Ange at2n = moon_claws
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upd2
Ange at2n = förlama
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upe2
Ange at2n = glaciär
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo
: upf2
Ange at2n = callbabyfoxes
ställa in/a fokus = % fokus % * 2
Ange/a at2 = % animallvl % * % fokus
Set/a pengar-= 100
gå till goodtogo

: twin
Ange/a lvl += (% tlvl % / 3)
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Set/a pengar += % tlvl % * 3
Ange/a prize1 = % prize1% + 1
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: du vinner!
Pausa >> nul
gå till cityop
: turnering
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
gå till turnop

: turnop
om % prize1% == 0 gå till d1
om % prize1% == 1 goto d2
om % prize1% == 2 gå till d3
om % prize1% == 3 gå till d4
om % prize1% == 4 gå till d5
om % prize1% == 5 goto d6
om % prize1% == 6 goto d7
om % prize1% == 7 goto d8
om % prize1% == 8 goto d9
om % prize1% == 9 goto d10
om % prize1% gtr 9 gå till d11
: d1
Ställ in dörren = test1
Ställ t1 = stormig höken
Ange tlvl = 23
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test1
: d2
Ställ in dörren = test2
ställa in t2 = Zink i leapord
Ange tlvl = 34
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test2
: d3
Ställ in dörren = test3
ställa in t3 = Boty coyote
Ange tlvl = 45
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test3
: d4
Ställ in dörren = test4
ställa in t4 = Borse polorbear
Ange tlvl = 57
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test4
: d5
Ställ in dörren = test5
ställa in t5 = Snoorp gecko
Ange tlvl = 78
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test5
: d6
Ställ in dörren = test6
ställa in t6 = Daphy delfinen
Ange tlvl = 93
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test6
: d7
Ställ in dörren = test7
ställa in t7 = Goomba octapus
Ange tlvl = 80
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test7
: d8
Ställ in dörren = test8
ställa in t8 = Jakops giraff
Ange tlvl = 130
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test8
: d9
Ställ in dörren = test9
ställa in t9 = Lady nyckelpiga
Ange tlvl = 300
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test9
: d10
Ställ in dörren = test10
ställa in t10 = Germy bakterien
Ange tlvl = 666
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test10
: d11
Ställ in dörren = test10
ställa in t10 = Poody poodian
Ange/a tlvl = random % * 10
Ange/a testat = % tlvl % * 2
Ange/a thp = % tlvl % * 5
Ange/a animalhp = % animallvl % * 5
gå till test10
: test1
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t1% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test1
: test2
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t2% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test2
: test3
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t3% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO 1) % at1n %
Upprepa 2) % at2n %
Upprepa 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test3
: test4
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t4% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test4
: test5
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t5% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test5
: test6
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t6% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test6
: test7
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t7% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test7
: test8
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t8% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test8
: test9
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t9% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test9
: test10
om % thp % lss 0 gå till twin
om % animalhp % lss 0 goto lös
ställa in fokus = % fokus %
ställa in lvl = % lvl %
Ange/a animallvl = (% lvl % + 3)
ställa in at1 = % at1%
ställa in at2 = at2%
CLS
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % thp % % t10% % tlvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO.
ECHO.
ECHO.
echo \---------------------------------------------------\
ECHO \ % animalhp % % b % % animallvl % \
echo \---------------------------------------------------\
ECHO: 1) % at1n %
ECHO: 2) % at2n %
ECHO: 3) [RUN]
Val/c 123 >> nul
om % errorlevel % == 1 goto tat1
om % errorlevel % == 2 goto tat2
om % errorlevel % == 3 gå till cityop
gå till test10
: tat1
Ange/a thp-= % at1%
Ange/a animalhp-= procent testat
gå till dörren %
: tat2
Ange/a thp-= % at2
Ange/a animalhp-= procent testat
gå till dörren %
: spara
färg 0f
titeln spara
ECHO off >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
Upprepa uppsättningen en = % en % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa c = %c % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ange b = %b % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa pengar = % pengar % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa lvl = % lvl % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa animallvl = % animallvl % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa prize1 = % prize1% >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa animalhp = % animalhp % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa at1n = % at1n % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa at2n = % at2n % >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa at1 = % at1% >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
ECHO ställa at2 = at2% >> "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%a%.cmd"
CLS
ECHO.
ECHO.
echo: _________________
ECHO: spara spel...
echo: _________________
timeout /t 3 /nobreak >> nul
gå till cityop
: loadgame
titeln Load spelet
färg 0f
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: vad var du namn i ditt spel innan?
ECHO.
ställa in /p Enamn = namn:
om det finns () "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%lname%.cmd"
kalla "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%lname%.cmd"
färg 0b
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: Välkommen tillbaka % Enamn %
timeout /t 3 /nobreak >> nul
gå till cityop
)
om inte existerar () "% USERPROFILE%\Documents\Animallog\%lname%.cmd"
färg 0c
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO: användarnamn % Enamn % hittades inte.
timeout /t 4 /nobreak >> nul
gå till nlop
)
gå till nlop

Relaterade Ämnen

Djur spel 1,0

Skapa ett nytt textdokumentSpara den som "bat"Kopiera koden och klistra in den i kommandofilenKod:ECHO offläget con cols = 300läget con rader = 300titeln djur spelgå till start: startfärg 79CLSställa in /p en = namn:gå till aop: aopCLSECHO 1) ea...

Tjuder-behandlar för vilda djur spel

När du lämnar godsaker och mat för vilda djur, varför inte göra ett interaktivt spel ur det för dem? Många djur är intelligent och har en naturligt nyfiken natur. Att göra en tjudra-behandlar för vilda djur spel ger trakteringen och underhållning för...

Skapa din egna djur spel

vad du behöver:• Papper• Ritning redskapen• Något att färg med (valfritt)Obs: Du kan förmodligen göra detta på en ipad. Jag har inte en, dock så jag inte vet vad app måste du vill.Här är en rolig resa spel som används för att underhålla mina systrar...

Ande djur klistermärken

Beskrivning: Studenter kommer att skapa handritade ande djur klistermärken att företräda sig själva med hjälp av penna, iPads och vinyl fräsar med Adobe-program.Ämne: Socialt emotionellt lärande (SEL), konst, teknikÅrskurs: 2-5: eMål:Studenter kommer...

LilyPad Arduino fyllda Fox leksak

Jag var tvungen att skapa ett projekt som använde LilyPad Arduino för en klass på teknik i bibliotek, och jag valde att skapa ett gosedjur som sjunger "Jesus älskar mig" medan lampor blinkar med anteckningar. Jag gjorde en räv, men mönstret som...

Saker att göra när du är uttråkad på en regnig dag och fastnat hemma med praktiskt taget ingenting att göra

glömma det gamla talesättet: "Det regnade katter och hundar". Är det mer som regnar bord och stolar? Kan inte gå ut med dina vänner? Kan inte gå på bio? Så du är fast hemma i din plats som surfar på nätet. Tråkigt! Tja, är här några förslag att...

Hur man startar en loppmarknad

Har du för mycket skräp som du vill bli av med, eller funderar du på att göra några snabba spänn? Idag kommer jag att visa dig hur du startar din egen loppmarknad (eller egendom/inomhus/loppmarknad) och att göra det en framgång. Från min egen erfaren...

Harmony gård

Låt oss göra leksak instrument med bedårande djur och blommor, och lära sig hur harmonier är gjorda i C dur skala!Harmony gård hjälper barnen lära sig begreppet "harmony" visuellt och intuitivt, genom att sätta attraktiva djur leksaker på golvet...

Rådjur avskräckande / repeller för din trädgård med en sol drivs mp3-spelare att spela en person talar

Jag minns som barn att se en radio under en hink i min mor-och farföräldrar trädgård. Detta var deras beprövad metod för att avskräcka rådjur... och det fungerade! Jag har använt denna metod själv och jag har haft några folk frågar mig var fick jag m...

Skapa ditt eget spel maskot.

jag uppmuntrade min favorit mops Lily att delta i spel genom att bli min maskot.Steg 1: Avgöra om ditt djur verkar intereseted delta i din spelupplevelse.Steg 2: Uppmuntra ditt husdjur genom att erbjuda en belöning incitament.Steg 3: Hitta ett spel t...

Stor yxa bas - verktyget använder djur Instrument av massa Intonation

tala softly och bär en stor finess. Reflektera över funderingar av våra gatan philosophizer verktyg med djur. Poesi med ett drivande beat... och salighet. Det är vad denna manly dunkande pinne är för. Pumpa ut rhythym och vara ett med universum (natu...

Billiga Dart spel

detta är en enkel metod för att göra dart dart spel göra det och njuta av spelet, skriva dart styrelse bild och fixa det på frigolit och starta speletSteg 1: 1 x gummiband1 x bollen huvudet pin1 x blade1 x sax4 x tändstickorSteg 2: steg 1 ta filmen s...

Kartong spela Dome

jag ville göra en liten lekstuga för barnen, men jag ville inte spendera pengar. Bortsett från en $3 pack varmt lim pinnar är allt jag använt här saker jag redan hade.Jag sökte på nätet geodesic domes så jag inte skulle behöva göra alla matte själv....

20 baby Shower spel idéer

20 baby Shower spel idéer1. race till vatten avbrottAlla sätter ett av dessa baby-fyllda isbitar i sin drink. Den som är smälter först vinner!2. kändis mamma TriviaGör en lista över celebrity mammor och se som kan namnge alla deras barn3. kön avslöja...

Hur man spelar namn, plats, djur, sak

Antalet spelare ska ligga över 2. Detta spel är ett sinne spel.Steg 1: Hur man spelar namn, plats, djur, sakFörst skriva alla 26 bokstäver i alfabetet i lite papper och sedan plocka upp ett papper efter blandning hela partiet.Vi ska skriva ett namn (...

Modell djur och buggar i webbläsaren

Enklaste 3d modellering verktyg hittar du idagUpptäckte detta via Sketchfab blogg ... och det blåste mig!... Det är den enklaste 3d modellering verktyg jag har sett sedan Teddy. Dess ett bra verktyg!Hjälper en hel del blivande konstnärer, som kan skr...

Hur man skapar en interaktiv fiktion spel som "Zork"

Hej alla!Kom ihåg den gamla goda tiden, då det var omöjligt att ha mer än en färg på en skärm och inga bilder alls? I tidiga 80-talet, en serie textbaserat äventyrsspel, Zork serie där skapad av ett företag som heter Infocom. För att spela, du bara m...

Hur utvecklas en ballong djur

spela ordet att utvecklas en unik genetisk kod, sedan lära sig att sno den ballong djur som din genetiska koden beskriver. Över 200 barn på World Maker Faire NY 2012 deltog i denna praktiska verksamhet som introducerar begreppen genotyp/fenotyp kartl...

Laser Tag uppstoppade djur

någonsin känner att det inte finns tillräckligt många leksaker i skärningspunkten mellan gosiga och skrämmande? Önskar din uppstoppade djur kan fungera som vapen? Sedan har jag fått leksaken för dig.Dessa Laser Tag uppstoppade djur omvandla lätt från...