Drinkinator - bärbar Party bartendern!
För några månader sedan kom jag upp med en idé, som var att bygga en raket ship simulator för mina vänner barn och göra det cloneable för var och en av deras familjer. Vi är alla program, men ingen hårdvara killar.
Lite planering och jag insåg jag vet ingenting om hårdvara, att stoppa en bra idé. Arduinoen köpte jag satt och gick ingenstans. Då någon skämtade jag ska bygga en automatiserad bar. Efter lite forskning, jag hittade två fantastiska projekt, Inebriator och bar2d2, men fick illa till på närmar sig hårdvara och utveckling startade inte. Motorer, spänningar och några grunderna behövdes.
Sedan jag snubblade på http://learn.robotgeek.com/projects/70-shotbot-project.html och glödlampor gick bort! Deras projekt var enkel, men det visade hur man styr pumpar via logik. Från där trodde jag jag kunde kontrollera det från en raspberry pi med ett trevligt gränssnitt.
Jag beställde en boatload av delar, och sedan på skoj köpte några lysdioder.
Innan, ta dig tid att läsa tutorials på denna webbplats:
http://learn.robotgeek.com/Getting-Started/32-geekduino/56-geekduino-Getting-Started-Guide.html
Att se guider, det är lätt att förstå varför jag lutade så tungt på denna produkt som, var information på ett ställe. Det fick mig från 0 till 60 i ett par dagar.
Jag hittade också Jeremy Blum
Utforska Arduino: Verktyg och tekniker för teknisk trolldom ytterst hjälpsam
Anpassa eller bygga i mindre skala
Barmanager biblioteket jag skapade skönhet är att det tillåter dig att skala upp eller ner numret pump mycket lätt. Om du vill starta med 4 pumpar, gå vidare! Avsnittet anpassning i detta instructable kommer att gå igenom hur man ändra detta från standard bygga av 12 pumpar.