En animering inuti en vatten droppe Physalia
Det slutliga resultatet av den bit som du har sett har absolut ingen CGI, och var skjuten i stopmotion för att kunna projicera inuti vattendroppe logotyp bildandet, tidigare animerad i 3D och sedan tryckt i papper och placeras bakom den vattendroppe som faller. Det fanns 320 ramar skrivs ut och ersättas av bildruta i animeringen, och över 2000 ramar komponera den sista skottet - detta menande att droppa du ser aldrig är samma, det finns 2000 olika droppar i bit. För att kunna fotografera var och en på exakt rätt plats att kunna se en vätska falla, skapade vi en Arduino-baserad system där, efter att ha drop korsa en laserpekare, skulle vi absolut precision när du ska utlösa blixtar och kameran för att se nedgången i rätt position. Vi arbetade mycket hårt för att synkronisera denna mekanism till vår Motion Control system, och den sista pusselbiten är resultatet av en 3-veckors testprocessen där vi sköt om 45 stänk tester med över 20000 bilder tagna, innan vi producerade det sista skottet.