Enkelt göra i Fusion 360 (2 / 4 steg)
Steg 2: (3 dimensionell) utrymme, den yttersta gränsen
Nu måste vi göra miljön ser lika stellar som ditt rymdskepp. (Ha, stellar)
Det första steget är att ladda ner en HDRI karta. Thats "Hög Dynamic Range Imaging" Jag hittade min karta på http://www.hdrlabs.com/sibl/archive.html de har ett bra urval av gratis kartor för saker som solnedgångar, byggnader, utrymmet och mer.
Tillbaka i Fusion 360, Välj Pixar lampan till höger om färgglada bollen (dessa är tekniska termer). Detta är fliken scen inställningar.
Välj den stil dropdown. För de flesta gör är "Mjukt ljus" ofta den bästa runt val, tills du får känslan för andra inställningar. Dock för detta väljer du anpassad och hitta din nyligen nedladdade stjärnkarta.
Du vill kontrollera att du har miljön kontrolleras på, och marken plan förprickat. (Det är om inte din utrymme omfattar platt plan)
* För att ge min gör ett litet visuella intresse göra jag också följande saker
Slå på "perspektiv" och sätta den till cirka 27. Perspektiv kommer att göra modellen visas att fylla utrymmet på ett mer naturligt sätt. Ju lägre nummer, ju närmare modellen visas, ju högre nummer, längre och eller mindre visas.
Också, aktivera skärpedjup. Skärpedjup ger bilden ett tydligt fokus på en punkt, sudda ut till kanterna. (Tror Instagram oskärpa). Om de används korrekt kan du ge ett mycket unikt utseende till din gör. Om du vill använda skärpedjup helt enkelt välja en punkt att vara din samlingspunkt. (Du kommer inte se resultaten till initierar din render) Också, inte överstiga värdet 1 på skärpedjup. Högre och den hela render blir suddiga!