Gör din egen anpassade Arduino kompatibel
Detta projekt med öppen källkod hårdvara är licensierad Creative Commons CC-BY. Del av min filosofi av öppen källkod hårdvara: jag inte anser en design släppt utan detaljerad byggandeanvisningar. Instructables är min favorit plats att släppa dessa instruktioner.
Varför inte jag bara hålla med en Arduino, vissa sköldar, en skärbräda och komponenter som människor brukar göra?
Ta en titt genom några Arduino projekt med LCD-skärmar. Många av dessa projekt är fortfarande på brödunderläggen. De gör fantastiska saker, men de har några utmaningar.
- Känsliga anslutningar kan inte överleva länge i den verkliga världen
- Svårt att flytta
- Svårt att kopiera
- Utveckling styrelsen nu fastnar i projektet
- Din vän vill ha en, men du vill inte ge dem något som behöver lagas hela tiden
- Din mamma ser på det fel och det bryter. (Sann historia. [Hej mamma!])
Hur kan jag lösa dessa problem?
Följa med och du kan göra ditt eget Arduino kompatibel i en inhägnad med ombord på skärmen, kontroller, högtalare, USB och lite andra godsaker.
Cool, jag vill göra en! Hur svårt ska det vara?
Detta är ett något utmanande projekt som involverar ytmontering lödning. Om du någonsin byggt en Arduino från komponenter ombord ett bröd, gjorde egna kretskort har du förmodligen alla de färdigheter du behöver. Dessa anvisningar omfattar alla delar listor och design filer måste du skapa en Arduino kompatibla ombord.
jag vill fortfarande ha en men jag är inte säker jag har tid eller kompetens.
Vi har en Kickstarter kör fram till måndag 2 juli 2012.
Följa ! funktion (id, s, d) {var js,fjs=d.getElementsByTagName(s) [0]; if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src="//platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}} (dokument, "script", "twitter-wjs");
(funktionen (id, s, d) {var js, fjs = d.getElementsByTagName(s) [0]; om (d.getElementById(id)) avkastning, js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "/ / connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1", fjs.parentNode.insertBefore (js, fjs);} (dokument, "script", "facebook-jssdk'));