Hinder undvika spel
För detta uppdrag vi gavs en Altera DE2-115 ombord med en cyklon IV E FPGA och berättade att skapa ett projekt som använder hårdvara av styrelsen och Verilog HDL språket som vi lärt oss i klassen. Vi trodde det skulle vara intressant att ha ett projekt som innehåller en skärm och insatsvaror från en användare. Med detta villkor i åtanke, bestämde vi oss på att skapa ett spel som block falla ner och du måste flytta ett objekt längst ned på skärmen för att undvika dem.
I modulen huvudsakliga instansieras vi andra moduler för att göra de olika uppgifter som behövs. Det finns moduler som tar knappen ingångar och skapar en array position, som skapar hinder med hjälp av en slumpgenerator som kombinerar position array och hinder matris när du lägger till nya hinder, som kontrollerar om det finns en kollision mellan hindren och ståndpunkten, att gömslen de kombinerade hinder och position i en grafik matris och en modul som tar arrayen grafik och sätter det på skärmen via VGA-utgång.
I denna grupp är:
- Cole Bouchard
- Bryce Dunn
- Trevor Smith (smitht35