Hur att modellera en människoliknande skalle i Meshmixer
Jag har haft kul modellering människoliknande skalle för halloween nyligen, och jag tänkte jag skulle dela grunderna i min process. Varför dödskallar? Eftersom det är lättare att göra en realistisk anthro karaktär/modell går upp från en skalle än till modell baserat dem på mjuk vävnad (hud, brosk) går ner. Det är också ett bra sätt att lära sig anatomin!
Vänligen notera det är är en glada rough guide till, HM, genetiska skarvning. Det finns många aspekter av hur man kombinerar de två modellerna, vilka aspekter av varje för att hålla, etc - kan du göra dina egna beslut. Detta instructable är att hjälpa dig på vägen, eller att göra en liten kul sak. Inte jaga mig med de finare punkterna av anthro canon. Tack.
Jag gör en hel del ytterligare modellering för att lägga till dimension och karaktär, men för detta Instructable jag kommer att försöka hjälpa dig att gå från 2 modeller (ett djur och en människa) till en färdig människoliknande modell med som några steg som möjligt och med som minimal skulptera som möjligt. Med detta sagt, gå nötter! Meshmixer är kul. Se vad du kan lägga till och ändra.
Jag rekommenderar starkt att du titta åtminstone de första par videor av 'Meshmixer 101" på YouTube. Det finns många snabbtangenterna och kontroller som kommer att göra detta en enklare process.
Saker du behöver för detta Instructable:
Meshmixer (tillgänglig från Autodesk för Mac och PC)
2 modeller av skallar (en människa, ett djur)
Tillval:
Mus (mycket bättre än styrplattan) eller ännu bättre, Wacom tablet
3D-skrivare