Hur man bygger din allt riktigt riktigt snabbt
Men tiderna har förändrats, och så har mina erfarenheter och åsikter om tillämpligheten av de metoder som presenteras i dokumentet. Nya har prövats och gamla har förfinats. Med tillgång till de nämnda digital tillverkning processerna mer beslutsfattare och elever går i en ständigt växande takt, jag bestämde mig för det kanske var dags att skriva om dokumentet på ett sätt som gjorde det mer allmänt tillgängliga för mekaniska projekt byggare.
Och eftersom jag var trött på att få frågor frågar om varför min t-nötter inte längre flatbottnad. Om svaret intresserar dig och sedan fortsätta läsa!
Organisation
Det underliggande budskapet blir tekniker som används i design för montering. Nu använder jag strängt taget benämna det i andra sammanhang än tillverkningsindustrin användning. Men jag tror intentioner är samma: design delar som är lätt och snabb att sätta ihop till den slutliga produkten utan komplicerad montering steg. Även för Sony kanske har tänkt att göra alla delarna av Walkman infoga och kompis vertikalt, för hobby och "one-off" beslutsfattare, innebär detta att försöka minska mängden hand-arkivering och montering och borrning saker på plats, att göra "ett sätt delar" som inte fungerar om orienterade felaktigt, etc. Vanliga problem som många projekt byggare.
Så, detta Instructable kommer att ordnas i flera större sektioner som itu kategorier av utmaningar. Till exempel nålas fästa parallella plattorna eller göra lederna. Därifrån blir det sidor som behövs för att visa specifika metoder och delar användning tekniker. Jag ska försöka att omfatta innehåll som sträcker sig över spektrumet av verktyget tillgänglighet - från enkla garaget verktyg till en full RP anläggningen inklusive laserklingor och waterjet fräsar. På varje sida, ska jag försöka diskutera lite om de rekommenderade verktyg.
Med jämna mellanrum, i avsnitten ska jag länka till en resurs som är användbar på egen hand. Till exempel jag ska troligen länka till Professor Alexander Slocum Fundamentals of Design många gånger - det är verkligen en avhandling om principerna för maskinteknik, inriktning på maskinen och mekanismen design. Det är improduktiva, då för mig att bara upprepa hans ord. Andra sidor som roymech.co.uk är historiska favorit gå-tos för mig, och kommer även att kopplas ymnigt.
De metoder och exempel presenteras blir främst konceptuella i naturen, eftersom de är generaliserbart till församlingarna i olika skalor. Jag kommer att inkludera generösa mängder av finita element simuleringar av konstruktioner och anordningar för att Visa konceptet isolerade av sig själv. Som med alla mina skrifter, matematik och formell analys tas endast upp när det behövs att cementera ett koncept eller är avgörande för att förhindra massiva systematiska fel. Din maskinteknik och tillverkning professorer kommer sannolikt bli besviken.
Varningar
Absolut inte kommer detta att bli omfattande översikt av alla tekniker för konstruktion och montering. Det är praktiskt taget omöjligt, och jag tror också kontraproduktivt. Del av glädjen i teknik och bygga & göra är upptäckten av din egen "stil", sammanställning av din egen uppsättning favorit tekniker för närmar sig ett problem. Oundvikligen, du kommer med en ny anpassad lösning på ett problem. Därför försöker lista uttömmande hur mate sak A sak B kommer att artificiellt begränsa det Sök utrymmet av lösningar, och gör det mycket enkelt att "plocka en, kopiera och klistra in" utan att förstå varför en viss åtgärd behövs.
Det är också inte avsett som en fullständigt ny introduktion till verkstadsindustrin. Det är frågan "vad är en skruv?" kommer inte att besvaras. Jag antar att du har minst en förbigående förtrogenhet med tekniska termer som bult, skruv, axlar, brickor, muttrar, och viss kunskap om vad bearbetning bearbetar göra som svarvning och fräsning. Om du inte, Tja, kommer att kanske den betydande länkar och resurser presenteras ändra på det!
Alla dokument i detta format kommer oundvikligen att grumlas av författarens stil eller smak, och jag gör inga anspråk på motsatsen. De metoder och delar används skall reflekterande av vad jag har gjort själv och vad jag har sett gjort av andra i min lokala peer moln, och de bilder och diagram som förmodligen kommer från min egen tidigare projekt eller de av mina jämnåriga. Det är inte min avsikt att se till att alla dessa blivit utbredd, men mer information och kunskapsöverföring är att föredra, enligt min mening till mindre.
Det är viktigt att notera att praktiker av klassiska 3D subtraktiv bearbetning förmodligen inte kommer att få mycket från detta Instructable. Enligt min mening, 3D bearbetning (t.ex. fräsning, svarvning, manuell eller CNC) är en hela innebär att bygga på dess egen, eftersom det har mycket hög utrustning kapitalkostnader och tillhörande inlärningskurvor. 2D produktionsteknik är fortfarande väsentligen lättare för människor att få tillgång till, eller hyra ut för lägre kostnad än att ha en verkstad. Så, kommer detta inte vara en "hur man machine" guide.