Hur man gör en PIP-Boy (prototyp) (1 / 8 steg)
Steg 1: Historia och funktioner
Hur gick jag från stirrade på några bilder av på en datorskärm att hålla en verklig anordning i mina händer? Uthållighet, ett tydligt schema, och massor av varmt lim. Nu tror jag jag har lagt ca 200 + timmar sedan November (att inte nämna de oräkneliga timmar jag tillbringade i Fallout 3 and New Vegas i namn av "forskning",). Jag bröt ned projektet i stora bitar och ställ åt sidan vissa aktiviteter att ske dagligen. Jag bröt mina uppgifter i två huvudkategorier: program- och maskinvara. Därifrån bröt jag ner allt i mindre bitar, kodning en funktion här, justera layouten för en högtalare det och så vidare. Detta hjälpte mig att undvika mycket av mental trötthet och frustration som kan komma från att bygga ett intensiva projekt. Min dagliga mål var enkel och rimlig för mig att utföra, och se de små språng framsteg var ett förtroende uppsving som gjort allting verkar mer hanterbar. Men det är inte för att säga att jag var perfekt i min körning, snarare tvärtom. Många gånger förhalning jag för dagar i taget. Jag stötte programvara buggar som illa mig i timmar. Jag bara stirrade på min skärm många gånger, boggled på vissa design hårdvaruproblem, men jag hindrade. Min nya favorit citat, som verkligen gäller för nästan varje aspekt av livet är, "Ge inte upp vad du vill mest, för vad du vill nu." Det är korta och enkla, men det slår mig ganska djupt. Jag vill ha mest att förbättra som konstnär och ingenjör, att skapa ännu mer fantastiska mönster, och för att ha min egen PIP-Boy, trots min uppmanas att bläddra Reddit, titta på Netflix, eller sova i. Med de pengar jag har spenderat på forskning och konstruktion under de senaste sex månaderna, jag kunde ha köpt mig en glänsande ny iPad, men jag kan inte köpa tillfredsställelsen av att veta jag tog min önskan och förde den till verklighet. Det ärligt kanske inte ser mycket ut, men denna lilla gröna lådan är mycket mer värdefullt för mig än kostnaden för det är delar.
Okej, tillräckligt motiverande rappakalja, så vad kan prototypen PIP-Boy 2000 + göra? Även om många av funktionerna hos enheterna enbart för spelet mekaniker skäl, finns det fortfarande ganska många funktioner användbara för dem av oss i den verkliga världen. Här är en lista över i spelet funktioner (baserat bort av FO3 och FNV) och deras status i utveckling:
Automapping och waypoint navigering: (delvis slutförd) Waypoints och enkel GPS-navigering är relativt lätt, automaps utan avancerade laser avståndsmätare/ekolod är inte möjligt. För närvarande visas endast latitud, longitud, rubrik, hastighet, höjd och antal satelliter som används.
Moraliska status och lokala rykte: (Inte genomfört) Dessa kan inte mätas automatiskt, men grafiken skulle vara trivialt att lägga till.
Externa gränssnitt till datorer: (delvis slutförd) enheten måste demonteras för att omprogrammeras och inga lokala data nedladdning är tillgänglig för närvarande. Det skulle vara snyggt att hålla sig ett anständigt storlek minne i det, och ännu bättre om denna information eller filsystemet kunde läsas på skärmen.
Realtid övervakning och feedback: (inte genomfört) det är verkligen inget sätt att mäta hälsotillståndet hos specifika kroppsdelar eller automatisk anmälan av missbruk, men jag antar att det nästa bästa kan vara att lägga till en pulsmätare, även om detta skulle kräva den externa pulsband. En accelerometer/stegräknare att mäta steg tas och som en enkel fitness mätning skulle inte vara så svårt att lägga till också.
Inventering status och punkt skick: (delvis slutförd) jag ser inget sätt för att detta ska ske automatiskt, men denna version har RFID-läsa kapacitet, så någon form av lagerhantering skulle vara möjligt med unika Taggar för artiklar, men rå.
Karaktär nivå och erfarenhet: (Delvis slutförd) Som den enda verkliga världen uppgift PIP-Boy kan vara medvetna om är att upptäcka en ny plats, som är det enda sättet att "få erfarenhet." Även om enbart för nöje och ingen praktisk anledning, kunde jag ställa detta att få erfarenhet/nivåer genom att resa och har användaren få att distribuera skicklighet punkter. Naturligtvis kan du alltid fuska eftersom du har tillgång till koden och kan ha vilken statistik du vill, men det är inte roligt ;) Förmåner har inte implementerats.
Omgivande strålning mätning och nivå av bestrålning: (Delvis slutförd) Det finns en liten arbetande geigermätare modul, men det är också kul och absolut inte bör användas för situationer där allvarliga strålning upptäckt är nödvändigt. Mäter hur mycket av en dos du har absorberat i RADs är också opraktiskt.
Ficklampa: (komplett) precis som i spelet, prototypen har en "overbright"-läget, även om LCD inte är fruktansvärt ljus, det glöd anständigt. För en annan version funderar jag bara poppar i vissa högeffekt-LED för vissa allvarliga luminositet.
Tiden stannar/auto-inriktning: (inte genomfört) även om awesome, V.A.T.S., många skäl är löjligt fiktiv, men jag skulle vara intresserad av att se vad som kan göras med en IMU och en web cam/Kinect sensor fastspänd på en "vapen" pekade på ett särskilt färgade eller markerade mål. Jag kan tänka mig en dator kunde bestämma sannolikheten för en hit utifrån de nuvarande vektorerna för vinkel och acceleration av både vapen och målet. Detta kunde inte vara handhållen, men skulle göra för en intressant dator vision projekt.
Handled-monterad: (inte genomfört) denna version är handhållna
Datalagring och uppspelning: (inte genomfört) ingen intern lagring eller ljuduppspelning för nu, jag har skapat holotape fall, men det är också kosta oöverkomliga att göra dem hur jag vill göra dem för nu.
Radio: (inte genomfört) Detta kommer att läggas till senare version.
Klocka med datum och tid: (ej implementerat) tid och datum kan läsas från GPS, men jag planerar att använda en RTC för när GPS är inaktiverad.
Skärmsläckare: (delvis slutförd) det kommer inte automatiskt, men du kan växla till ett läge som visar de fallande bomben skärmsläckare som är ganska mycket identisk med grafiska från de två första spelen.
Obegränsad batteritid: (inte genomfört) om bara fission batterierna var riktig! Denna version körs på 6 ödmjuka AAs.