Hur man utformar en cykel stam i Dreamcatcher (6 / 7 steg)
Steg 6: Globala parametrar
I DC har du några variabler att justera hur algoritmen genererar mesh.
Max iterationer - detta är hur kan lösas iterationer du vill DC att lösa
MU - detta avgör hur mycket material blir bort från maskan i varje iterationer (Tänk på det som spaden, eller antalet termiter storlek). -0.1 tar bort mer material än-.0001
Advektion - denna variabel är fortfarande ganska mystiskt för mig, men såvitt jag förstår det, det avgör hur trögflytande den marscherande kuber-algoritm som flyter genom voxlar (max 100)
Load Resolution - detta kommer att kraftigt påverka den tid det tar för att generera varje maska. Ta upp detta som du komma närmare generera din slutliga mesh (max 1,0)
Voxel Resolution - The XYZ värden bestämmer hur begränsningsramen för att maskorna blir uppdelad. Så ju större värde, mer divisioner, vilket innebär högre upplösning, och mer tid. (max 255)
Symmetriplanen - ofta du ett symmetri plan till hålla din mesh symmetriska. Det påverkar inte den tid det tar för att generera maskor. Det speglar helt enkelt ett nät över till den andra när den är klar en iteration.
Iterationer - detta max antal iterationer du vill DC att generera innan du genererar en maska som uppfyller gränssnitten tillämpas på portarna.
När du har angett alla dina globala parametrar, är det dags att skicka start genetiska algoritmen.