Mutant Baby # 02: Jellyfish (Museum)
Ett experiment av den fruktansvärda estetiskt.
Projektet är ett experiment för att använda den fruktansvärda estetiskt på överdrivna sätt i Urban Design. Och det är den andra versionen av serien kallas "Mutant Baby", som är en avhandling av massiv attack projektet "Spektakel". Avhandlingen fokuserade och i huvudsak undersökt hur det nya fasansfulla estetiska kommer att ändra Paradigm av Metropolitan beteende. Med den avancerade datorteknik för att utforska gränserna för arkitektur och skapa en scenarier där kan arkitekturen gå om drivs av dessa idéer.
Att undersöka arkitekturen okända former som syftar till att ge en uppdaterad bild av uträkningen och Digital forskning inom arkitektur, eftersom design angicks inte längre med presentation utan snarare med beräkning och uträkningen som Orleansmusiker arkitekturen produktionsmetoder.
Jag försöker att utveckla innovativa och annorlunda lösningar på problematiskt läge, anslutning, förskjutningar och urkoppling, bearbetning spänningen mellan byggnaden som en Hyper allmänna utrymmen och en specifik miljö.
Modellen är inte öppenhet och struktur utan snarare en av nedskärningar, skär, nypa och tuck, som en skräckfilmer, räcka av en plastikkirurg som manipulerar fråga. De fruktansvärda förändringar av kroppar och ansikten blir de materiella organisationerna och design expertis. Dessa mutationer har kapacitet att skapa Bi-produkter, framväxande estetik och paradigm.
Arkitekturen har varit i drift av klassisk paradigm av skönhet & produktion, inom de senaste 20 åren nya teknikerna och tekniker häck en ny ram av estetiska villkor som inte har kritiskt nytt konfigurerade, avhandlingen kommer att försöka producera en serie definitioner när det gäller detta problem.
Greg Lynn sade " bästa hopp om förändringar är inte i heroiska skapandet av singular instans men att absorbera i blandningen. sprida sig som ett virus i blodet, hemskt som påverkar grannarna tills hela lösningen har ändrat färg".
Historiskt sett har börjar arkitekturen med ett koncept, en övergripande strategi eller något slags före menande. Denna avhandling föreslås en ny undersökning av möjligheten att formulärgenereringen som en självständig handling. i synnerhet begreppet utrymme och form som en förkroppsligad erfarenhet.
Byggprocessen deltar en intim koppling mellan tänkande, utforma och genomföra.
Typologi (som Museum) har varit en av komplexa territorium för dynamisk topologi modellen att erövra. Om museet är främst ingripit med hjälp av deras topologiska styrka, odlar vi dem med hjälp av deras topologiska intensitet. Vi kommer att utveckla aktiv häckande tekniker det inre förkroppsligar är inte en sekventiell spridning men snarare ett diskontinuerligt organisk tillväxt, vid samma tid denna inre massa kommer stanken in/ut yttre köttet.
Kött skiljer sig från ytan för sin lager natur, det kan inte vara fristående från de inre organen, är det bara en mer päls, den är djupt fäst, det sträcker sig och komprimera för att skapa jämnhet, porositet och vällustig.
Syftet med avhandlingen konfronteras (projektet) som institution och som en visuell närvaro att utforska dess arkitektur som ständigt framväxande atmosfäriska villkor för formuläret, kultur, geometri, rädsla och komprimering.
Projektet fokuserade på denna nya potential genom att föreslå ett nätverk av flera, kontinuerlig utrymmen, definieras inte av geografi utan av tid. Avhandlingen kommer organiseras mer som en experimentell forskning ansträngning än en typisk akademisk avhandling. Vi anställda Maya och andra dynamiska modellering programvara och använt sig av 3d utskriftsfunktioner, börjar genom att utveckla en uppsättning arkitektoniska tekniker... Ett system av prototyper. dess första avancerade ett slags kulturell katalog av påverkar, och sedan såg på inkrementellt system variation, aspekter av utnyttjandet av systemiska tillstånd som möjliggjorde ökad intimitet av en mobil och elektroniskt nätverk biologiska kultur.
Jag försöker att utveckla innovativa och annorlunda lösningar på problematiskt läge, anslutning, förskjutningar och urkoppling, bearbetning spänningen mellan skyskrapan som en Hyper allmänna utrymmen och en specifik miljö.
Modellen är 3d datoriserade-gjorda av Maya.
Dess 3d utskrift maskin som tryckt den. Storleken på maskinen är 30 * 30 * 30 cm, så jag försökt till använda den max storleken skriva ut 30 * 10 * 15 cm.
Det material som fanns var stark vit plast. Det är ett populärt material för 3D utskrift tjänster. Detta material är billig jämfört med andra material så det är ett bra val när du startar upp och vill prototyp 3D-objekt eller prova olika designer. Stark plast är flexibel och stark och mycket mer tolerant material som andra detaljer i 3D-utskrifter design - ytterligare en anledning varför det är bra att börja med. Ser du benämner polyamid, nylon och PA 2200 används för att beskriva starkt plastmaterial. Detta material är vanligen finns i vitt och ett litet urval av starka färger som används som färgämnen. Pulvret är tryckt i lager och en laser smälter plasten och obligationer det ihop till objektet. Vit plast är ganska porös och kan det gå gul med exponering för solen.