Prototyping interaktiva miljöer i virtuell verklighet med Google kartong, enighet och Hotline Bling (TfCD)
Dessa dagar, prioriteras (uppslukande) upplevelser över rena funktioner och specifikationer på papper. Denna förändring i fokus har påverkat designprocessen av industridesigner, arkitekter, app-utvecklare och konstnärer, strävar efter att skapa prototyper av vad ett begrepp skulle kännas. Virtuell verklighet är lösningen för att simulera en interaktiv miljö med stor potential, genom en snabb omgång och låga investeringar.
Google har gjort virtuell verklighet tillgänglig för massorna med kartong, en virtuell verklighet headset för din telefon av, du gissade rätt, kartong. Skärmen på telefonen, korrigeras genom en lins för varje öga, skapar en stereoskopisk bild som fyller nästan din hela synfältet. Gyroskop och accelerometer telefonens spåra rotation av ditt huvud, så att du kan titta i virtuell verklighet miljön fritt.
Enhet är en gratis spelmotor som stöder produktionen av spel för nästan någon plattform tänkbara, från mobil till skrivbordet till konsolen. Google har bygga en SDK (software development kit) för att använda kartong i enighet, vilket gör det ganska lätt att komma igång.
I denna tutorial
- Ställa in enheten för VR med kartong
- Att skapa en enkel VR scen och läsa in den på din telefon
- Flytta runt i miljön
- Skapa atmosfär med ljus, shaders och skuggor (samtidigt hålla prestanda snappy)
Interaktivitet med objekt i virtuell verklighet scenen
Det slutligen avslutas med en utvärdering av VR som en teknik för prototyper begrepp för den verkliga världen.