Rädda världen en droppe i taget, del 4: Uppladdning Arduino skiss koden
Detta kommer att gå igenom processen att ladda upp koden till din respektive scouter.
- För din vattenledning, packa upp filen "BootstrapHALL"
- För ditt uttag, packa upp filen "PiezoFinal"
Du kommer att märka att dessa filer innehåller en rad bitlash och pinoocio baserade bibliotek som är nödvändiga för din kod att kompilera korrekt.
Du märker också kommandot "skal eval" i koden. Våra vänliga vänner på Pinoccio skapade denna funktion medan vi arbetade med detta projekt så att vi kunde skicka meddelanden från våra Arduino skisser till ScoutScript och mesh-nätverk.
Ett snabbt exempel:
Shell.eval("Message.Scout(1,0)"); denna kodrad initierar ett meddelande kommando, informera scouten bly blinka vid varje behandling, för bekvämlighet.
Shell.eval ("hq.report (\"gallons_at_main\ ", \""+sGallons+"\ "\""+sGallons+"\")" "); denna kodrad initierar en hq rapport (som beskrivs i Del3).
Upp nästa: Rädda världen en droppe i taget, del 5: instrumentpanelen