Roligt spel med arduino och bearbetning (3 / 5 steg)
Steg 3: Steg 3: skriva spelet
Okej, nu är dags för att skriva koden för spelet:
Spelet är skrivet bearbetning och du måste därför Hämta Bearbetning IDE för att det ska fungera.
För att göra det enkelt för oss vi dela upp spelet i tre olika klasser: Main, menyn och spelet. Vi skriver koden detta sätt att göra det enklare för oss att växla mellan menyn och spelet. Och att inte terrorisera dig med en massa kod. Här finns länkar till de olika klasserna.
Main: http://pastebin.com/YW7kE91A
Meny: http://pastebin.com/t7x6dfxR
Spel: http://pastebin.com/4zJSgjmd
Att använda koden vi kommer att behöva importera några bibliotek.
-gifAnimation: för GIF-bilder att arbeta
-ddf.minim: att spela upp ljud (detta är vanligtvis ingår i behandlingen)
-processing.serial: att göra bearbetning kan använda den seriella porten.
Vi använde några själv gjort sprites för spelet, med undantag av fågeln, som tas från spelet "Flappy fågeln".
* Upphovsrättsintrång inte avsedd, alla rättigheter till de rättmätiga ägarna av Flappy fågeln *