Skapa en 3D Steampunk gitarren dekal (4 / 6 steg)
Steg 4: Rendering
Även om du kan återge ganska rättvist i Zbrush själv, ser det aldrig realistiskt i min mening. Jag ville inte att justera timmar belysning och och material så jag hittade KeyShot ett bra alternativ. Det är ett mycket enkelt och intuitivt program. Först jag exportera 3D hårdvara menar jag i det föregående steget (minus guitarbody!) och laddas in detta i KeyShot. Jag ställa in kameran först. Jag behöver en framifrån, död på. Efter att jag låst kameran, hjälper för oavsiktlig rörliga saker, det stannar sätta detta sätt.
Därefter skulle jag dra material på olika lager! Enkelt som så! Vissa gummimaterial för slangar och guld eller koppar för maskinvara. Jag tror grov röd plast för botten. Jag gillar verkligen kontrasten av bloodred med guld på en vit gitarr: P du kan välja att använda en HDRI foto för realistisk belysning, som jag gjorde. KeyShot har en knippa av dem ombord, så justera den som du vill ha det!
Jag gjorde några snabba gör så jag kan klistra in den på min gitarr i Photoshop, bara för att se hur det skulle se ut. Hjälper verkligen visualisera det och se om du är på just kreativa spår ;-)
Anm.: Om denna mockup, jag gjorde bara en bra bild på min gitarr på sin sida, med lite perspektiv. I Photoshop jag vill klistra in bilden på det och justera det är perspektiv vid transformeringen -> Förvräng / perspektiv funktion.
Nästa jag behövde för att göra detta ut på dess faktiska verkliga storlek. Storleken för en Tele-kropp är 40 x 32, 5 cm och jag beräknar detta skulle vara 4724 x 3839 pixlar och har det med 300dpi för utskrift. Du kan ställa in detta snabbt och enkelt i KeyShot och även låsa resolutionen och justera vyn lite. Jag tror att jag även gick lite större som 5000 x 4000 pixlar så jag kunde alltid skala det lite. Det är lättare att ha mer än mindre i detta fall.