Vektorer ras spel (carrera de vectores) (2 / 8 steg)
Steg 2: Travet (la pista)
La línea de largada debe estar sv una parte recta de la pista, sobre una línea del cuadriculado vinkelrätt al eje de la pista, y debe tener un ancho mínimo de tantos cuadraditos como anmälda haya, para que cada cual tenga su andarivel. La parte más delgada de la pista debe tener al menos una intersección libre. La línea de llegada puede ser la misma que la de largada, o se puede elegir otra.
Por lo allmänt, una pista sirve solamente para un juego, en menos que los coches corran con lápiz y luego de la carrera se borre todo, lo cual ingen es muy lógico.
----------------------------------------------
Som ett första steg, en person i gruppen måste designa banan, freehand, utan oroande att följa rutnätslinjer. Du kan tilldela detta ansvar genom lottning, men som tomten påverkar alla, är det att föredra att göra någon som redan vet spelet, för ett roligt och varierande spår. Startlinjen måste vara i en rak del av banan, på ett vinkelrätt mot banan, rutnätslinje och måste ha en minsta bredd av så många lådor som deltagare, för var och en ha sin lane. Den tunnaste delen av spåret måste ha minst en tom korsning. Mållinjen kan vara samma som start, eller du kan välja en annan. Vanligtvis en racerbana tjänar bara till att ett spel, om bilarna kör med penna och sedan loppet raderas, vilket inte är särskilt logisk.