Virtual Reality-spel och gör din kropp en Controller! (Unity + Visual Studio + Kinect + Oculus)
Uppslukande oändlig löpare
Gå vidare och komma igång.
Leveranser
· Microsoft Account-https://www.microsoft.com/en-us/account/default.aspx
· Visual Studio Community Edition 2013 eller 2015 – https://www.visualstudio.com/
· Visual Studio enhet Plugin-http://unityvs.com
· Kinect SDK - https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/develop/downloads-docs.aspx
· Kinect för Windows Hardware (kontrollera att du har Kinect Adapter för Windows) – https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/purchase/default.aspx#tab=2
· Unity3d version 4 (aka Unity4.6.1 eller högre) eller Unity 3d version 5 (aka Unity5)
· Oculus SDK
· Oculus Runtime
· Oculus – enhet 4 Integration (detta fungerar i Unity5 också)
· Dator med både usb 2.0 och usb 3.0-portar
** Mac användare ** du inte kommer att kunna arbeta med Kinect om du inte har installerat Bootcamp (eller något annat sätt att partitionera din hårddisk) med en windows OS, ledsen.
Spelet
Okej så är det första du behöver att ha ditt spel alla och kör, i enighet. Om du har följt min blogg (http://kaharri.com – enighet Gaming serie) så bör du ha huvuddelen av den spela igång. Om inte du kan ta all kod i min GitHub reporäntan – http://github.com/katvharris. Där hittar du den fullt fungerande oändlig löpare utan Kinect och Oculus portionr, som jag använder för att bygga bort av.