3D-tryckt tacksägelse spel dekoration från 2D-bild med Tinkercad
Ja, en 3D-tryckt 2D sak. MEN - som innebär att bara om någon bild kan vara pressad och givit djup!
Obs: Jag använder en Mac och ge dessa kortkommandon i detta Instructable - PC kommer verkligen bara vara annorlunda med CMD + _ genvägar.
Jag fick en förfrågan för en Turkiet pie-topper och accepterat utmaningen. Tinkercad har ett par alternativ att göra detta - SVG Import och bild Generator. För denna dekorativa spel visste jag att jag ville ha en silhuett, snarare än en foto-typ bild, så här är en genomgång att göra en med hjälp av SVG Import-funktionen. Också, här är en länk till modellen själv om du vill spricka den isär.
Google bilder är bäst, men vi ser för en bild, måste du leta efter ett par saker:
-Monokroma bilder fungera bäst. Ett bra sätt att tänka på en extrudering av en bild är färg värden, sträcker sig från svart till vitt genom alla gråtoner. Den lättnad, eller variant höjder inom en extrudering, kommer att fastställas av de färgvärdena. Överväga en svartvit bild som en binär om du vill - där svarten blir pressad till en viss höjd och vit inte. Det innebär att våra Turkiet (som monokrom) endast får en lättnad baserat på de svarta delarna av bilden.
Detta är faktiskt sant för både vektor-baserade (SVG) och ett rasterbaserat bilder (jpg, png) och både svartvitt och färg bilder. Dock med full-färg finns det vanligtvis massor fler värden mellan sant svart och riktigt vitt, så var och en av de färgvärdena får olika höjd, utifrån kvantitativa värdet av färg på svart-grå-vitt spektrum - detta 3D tryckt foto Instructable är ett bra exempel - men det är förmodligen alldeles för mycket info för detta projekt.
-Dinglande delar. Eftersom bara/all svart bitar i vår bild ska skrivas, måste vi se till att dessa bitar är ansluten - ger oss en enda utskrift. Om du tittar på i Turkiets öga, är det bara en liten svart ö som kommer att vara kvar när vi dra ut det ur skrivaren. Så fixar vi det före utskrift.