AbstractC - en trumma klocka
Mitt projekt handlar om att försöka göra en abstrakt klocka med en trumma in. Abstrakta eftersom det kommer att spela varje timme, men egentligen vet du inte vilken stund det är. Tanken är att ha olika element (trumpinnar, klubbor, penslar, solenoider...) slå trummor, driven av steg motorer och arduinos. Objekten skulle börja spela ett slumpmässigt urval av timme. Jag planerar att använda en lamptimer att aktivera arduino och lansera koden varje timme.
Här är en video av resultatet:
[Spela Video]
Jag ska förklara stegen för 3 motorer, men du kan enkelt göra det med 4.
För detta projekt behöver du:
x1 Arduino Uno ombord
x3 (eller 4) pololu motor förare (https://www.pololu.com/product/1182) + lödning tallrik (stort nog att montera arduino och pololus) + lödning stift (manliga kvinnliga och manliga hane) eller köpa denna motor sköld: http://www.ebay.fr/itm/ARDUINO-UNO-R3-CNC-SHIELD-V...
x3 storlek är steppers
x1 dubbla stift för 12V-ingång och marken
x2 kontakter för motorer. Det är lättare att använda denna typ av kontakter: http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB19sMvHFXXXXbKXFXXq6x...
x1 100uF capacitorconn
x1 PC Power Supply (ger tillräckligt ampere att köra 3 eller 4 motorer och 12V)
x1 styrelse MDF trä 3 mm tjock
X6 5 x 20 mm bultar + motsvarande nötter
X6 5x8mm bultar + motsvarande nötter
X4 3x8mm skruvar
x1 5 mm borrspets och 3 mm borrspets (metall och trä)
x3 av metall Ls (stor som din motor)
x3 metall lite Ls för att fixera motorer på stora metall Ls
x3 kinder överraskning ägg och/eller lite fiske leder (detta är för motvikt, nödvändigt att har slå delar komma tillbaka till sin ursprungliga plats. Du kan tejpa några knop eller bultar i slutet, eller något annat du kan tänka dig)
x3 "slå element": trumpinnar, klubbor, penslar, cowbells...
x1 lampa programmerare