Adventure Time: Animerade tovade BMO (1 / 17 steg)
Steg 1: Koncept / Design
Så mycket som jag älskar min GameBMO, var en av de saker jag ska erkänna hur extremt komplicerat var han. Många fans har bad mig att göra en för dem, och medan jag tyvärr inte har tid att göra en annan, jag kände något ansvar. Vad är ju kul om att bygga en sådan awesome replika och inte ha den... Replikerbar? Denna nyare version jag lovar är så mycket enklare.
En plysch Design
Ända sedan jag började arbeta på min första version av ett BMO system jag ville bygga en plysch version av karaktär kunde jag ta med mig till konventioner. Så mycket som jag älskar den spelbara versionen, det inte är så mycket en demonstration som det är en gaming konsolen, så jag tänkte att denna tid skulle jag vill fokusera mer på displayen. OCH har nyligen kommit in nålfiltning, beslöt jag att göra en tovad version.
Lägg till elektronik!
Jag fick halvvägs genom detta projekt innan man beslutar att göra det elektroniskt också. Byobmo.com hade en stor liten tutorial på hur man använder en digital fotoram som en elektronisk ansikte, och jag bestämde mig att införliva en mindre version i den här.
Förkunskaper: detta projekt kräver vissa låg nivå elektroniska färdigheter och måttlig nivå nål tovning. Om du aldrig har använt en lödkolv innan, föreslår jag att kolla in guiden "Hur att löda" av Noahw. Om detta är din första gången tovning, föreslår jag att du besöker "Nål tovad Broderiet" av Scoochmaroo.