Aktivera en generiska plast gadget till något lite mer vackra (2 / 14 steg)
Steg 2: Design 2: självmordstankar & prototyper
Efter att du har din "glödlampa gå ut i ditt huvud" nu är det dags att gå vidare med projektet, men aldrig glömma att medan kreativitet startar med en idé, idéer bara ta form en gång byggas ut på papper. Handlingen att fånga idéer på papper är en visceral del av den kreativa processen. Inte hoppa över det! Det hjälper till att förfina och utveckla ditt koncept och bara tjänar till att förbättra den slutliga utformningen.
Skissa
Med en grov idé i huvudet är det sedan dags att börja få en känsla för hur dessa begrepp kan se ut i verkligheten. Jag börjar med skisser av olika idéer och sedan fokusera på en lösning, att lägga till mer och mer i detalj. Det är en design principen kallas bredd första djup andra... fånga massor av olika begrepp och sedan sätta sig på en specifik design. Inte hoppa rakt in i den första idén som kommer till dig.
Kolla in min instructable om hur till mod en anteckningsboken i till en on-the-go idé fånga maskin (ok, det är bara en bärbar dator med en penna & pennvässare byggdes.. men jag svär vid det!)
Så småningom, denna process elvolves; från penna/papper till datorn. Som ni kan se från bilderna gick jag från ett par idéer på papper till Googles Sketchup
Prototyping väckarklockan i Sketchup
I-video anteckningarna bör bidra till att guida dig genom stegen. Ber om ursäkt att det finns inga ljud, problem inspelning audio.
Jag har att jag är den typ som vanligtvis går med strömmen och undviker att fastna i detaljer en början av ett projekt. Vad kan se cool på papper kan visa sig vara opraktiskt i verkligheten. Tänka på begreppet bildesign kontra vad du faktiskt ser i Visa rummet; saker förändras och utvecklas på grund av praktiska omständigheter. Bara använda din intuition och tumregel för nu. Du kommer inte se några mätningar eller dimensioner för några steg... bara en allmän efterlevnad principerna som Gyllene snittet.
Denna metod för att "göra" är naturligtvis en process av att hoppa i huvudet först utan varje detalj stod för. Misstag händer? Ja! men du kan aldrig få varje design rätt första gången och bara genom att göra misstag kommer du få en känsla för gränserna för vad som fungerar.
Referenser.
Tips på prototyper
http://www.Gamasutra.com/features/20051026/gabler_pfv.htm
Denna artikel talar om prototyping spel men innehåller en mängd information om hur man kan inspirera kreativa idéer i en produkt utvecklingsmiljö.
PicLens/Cooliris
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5579
Du kan bläddra massor av bilder snabbt, prova det med bilder resultaten från en google-sökning
Handledning om hur du använder sketchup;
http://SketchUp.Google.com/Training/videos.html
Vissa instructables som använder sketchup planera i förväg
3D-mus
Logitech 3DConnexion