Använd Android eller iPhone bilder för att skapa 3D-objekt med Autodesk fångst. Jag gjorde det på TechShop.
Att lära sig hur man skapar 3D Imaging med den nyligen befriaren 3D Imaging använder Autodesk fångst. Att dela lessonw lärt och tips.
Förfarande:
Ta bilder runt objektet. Hålla kameran nära din kropp för att ge stabilitet. Promenad runt objektet och håll ta bilder, Autodesk fångst utbildning videor föreslår 20 runt objektet och runt 10 mer runt 45-grader vinkel uppifrån. Se till att det riktade objektet är alltid inne len räckvidd. Ha gott om utrymme så att se till. Försök att skjuta bilder på samma avstånd att minska snedvridning. Alla digital kamera kan användas. Högre kvalitet bilderna, desto bättre.
I Autodesk fångst, skapa nytt projekt. Dra och släpp alla bilder i en eller några gånger. Bearbeta bilder. Redigera och klipp av överflödigt portionr. Spara färdiga bilder. Hålla spara bra bilder några gånger så att du inte tappat din värdefulla arbete.
Lärdom:
* Genom att sätta objektet i en upphöjd tabell, kan objektet vara snabbt isolerade från det andra objektet.
* Genom att sätta skulle objektet i ljusa och naturliga belysning omgivande, med flash elimineras producera bättre bilder.
* Under redigering, hittade jag det bästa sättet att ta bort de omgivande bilderna är att lägga den på ovanifrån. Rita en lazzo runt huvudsakligen
objekt. Normalt skulle det väljer du den. Men till min förvåning det betonas allt utom bilderna inuti. Så kunde jag ta bort de oönskade bilderna med ett enda drag. Detta trick räddade mig över 1 timme av arbete från föregående rättegång. Online-versionen är mycket långsam, så ta ut en hel del av oönskade bilder är en mycket stor affär... Nästa jag pålagd på sidan och gör en rak linje om du vill ta bort oönskade botten-delen. Så i teorin kunde jag ta bort alla oönskade bilder i 2 steg.
* Det skulle hjälpa om det är kontrasten i färg / nyans i objektet.
* Alltför djupt konkav form kanske inte får tillräckligt med ljus.
* Aktuella versionen verkar ha problem att fylla bottenyta. Jag fortsätter mina tester. Bottenyta behöver belysning. Ett diffust ljus på botten skulle hjälpa. Jag använde 15-LED blixt ljus för att lysa upp ett upphöjt objekt.
* Använda blixt verkar göra det värsta. Objekt som lyser tycks göra det svårt att skapa 3D-bild.
* Ta bild i dagsljus kan ha. För stark ljus kunde kastade skuggor på delar med konkava funktioner. Jag tror ansiktsdrag är okej. Jag är säker Autodesk killar arbetar hårt för att förbättra fångst. Besök www.123dapp.com/catch att se andra prover användare skickats in.
* Fånga verkar som en piedestal platt referens.
* En vän på TechShop sa han skannade 3D-bilder och importera dem till Autodesk Inventor och snabbt fixa i detalj. Den rädda honom fortfarande en hel del tid jämföra om han skulle börja om från början. Dimensionen och andel skulle vara mycket bra hjälp.
* Jag har inte oroa Grill pinne som jag använt för att höja till leksak objekt. Pinnen inte får fångas av fångsten. Trots detta skulle det vara lätt att ta ut. Men jag tror upphöjda objektet kompromissat med den platta referensbas.
* Ren konvex form är det enklaste objektet skapa 3D imaging. Finns i det stora ägg. I detalj ritning på ytan av ägget var förvånansvärt trevligt.
* Om Fuji äpple (se bild) är mestadels konvex form, hade det inte tillräckligt med funktioner på dess yta. Jag tror det är varför apple bilden inte var ganska runda och släta.
* Trä skål (se bild) är bäst någonsin. Den stora konkava ytan replikeras mycket väl. Och det har botten yta yta också mycket väl replikeras. Från det vi lärt oss att konkava form är ok. Wood kärnor och forma kanten hjälper. Den ljusa ljus lysa ner skål konkava ytan hjälpa också.
* Det kan noteras att träskål föreföll har bidragit till att få en bättre bild på den tabell och cup. I deduktivt resonemang, skulle ett bra bord och cup hjälpa Huvudsyftet.
* Corql gjorde inte riktigt kom ut bra. Detaljerna i varje gren fångades inte helt.
* Vid denna punkt, identifieras gott om ljus, kontrast (såsom rutig eller skrapat skjorta), constrst backgound och textur yta (träfibrerna) som möjliggörare för bra avbildning. Undvik mörka skjorta, samma färg på en rektangel sidor, flash, mörka inre ytan, mörk konkav yta, mörka interiören och skugga, enfärgad (alla glas, alla vita, etc). Ta fler bilder runt svåra ytor.
Kommentar:
Äggen kom inte så smidig som ursprungliga. För att vara rättvis, detta är min en av de första metoderna och jag tog inte så många bilder som föreslagits av utbildningsvideo. Jag mycket imponerad av resultatet och kommer att göra mycket mer och lägga upp dem här.
Nästa Experiment:
Ta upp ett äpple på en grill pinne och ta i sidled, topp och botten synpunkter.
Mer lärdomar framöver. Hålla i dina favoriter och tillbaka.