ARK Rocker (5 / 30 steg)
Steg 5: 3D fångar och solida modeller
Jag började flytta 3D fångar från nät till uppfinnare solida modeller i det första projektet i min hemvist. Arbetsflödet har blivit mycket bekväma och effektiva efter lite övning. Jag tänker inte gå in på Detaljer igen i här, men om du är intresserad av dykning i ogräset, kontrollera ut den hur-till Instructable jag skapade här. Det går in i detalj på hur flyttade jag fångade mesh data genom olika mjukvaror till uppfinnare så jag kunde göra mekaniska funktioner i det och så småningom CNC-maskin det på DMS.
Detta steg visar några skärmdumpar från hur jag arbetade med grov fånga data (som även inkluderar golvmattor gummi! Trevlig!). Jag dela maskstorleken i hälften runt bättre kvalitetsdata, slätade konturer och minskat antalet fasett. Då exporterade den, apade i andra program, skalas upp till full storlek, och förde den in i Autodesk Inventor HSM.
Jag var där, kunna skapa en riktigt ren reference center och lägga till referenser, flikar och lager material att förbereda CNC verktyg banor. Med denna full storlek modell var jag redo att skära säte och tillbaka full storlek. Full storlek prototyper skulle tillåta mig att skulptera ytterligare detaljer om formerna och förfina dessa figurer runt ergonomi som jag kunde testa i realtid.