Atmel start 3: Binky en-PORT, PIN, DDR och LED (5 / 12 steg)
Steg 5: Blinky ett – Ready sidan kodning
Nu är det dags att börja kodning men måste först redo kodning sidan heter "Atmel Lifeline.cpp". När Atmel livlina lösningen har öppnats, visas namnet "Atmel Lifeline.cpp" på den högra sidan av IDE i panelen "Solution Explorer" och eventuellt som en flik under AS verktyg barer.
Kontrollera att programmeraren är ansluten till Experimenters styrelse och även till USB-porten. Se till att makten tillämpas på experimenter's styrelse.
Starta AS6
Klicka på Arkiv på övre menyn strip, placera muspekaren på senaste filer och välj "Atmel livlina" (eller öppna med öppen). Klicka på den översta AS6-menyfält, "projekt > Atmel livlina" och sedan klicka på "Verktyg" i menyn till vänster och se till att programmeraren är sätta till din programmerare (AVRISP eller Atmel is) och sätta "ISP klocka" till 125kHz. Stäng dialogrutan.
Nästa, klicka på Verktyg > enhet programmering finns i den översta AS6-menyfält. Se till att din programmerare är markerad (AVRISP eller Atmel is) och rätt enhet visas (ATTiny2313A). Klicka på tillämpa bredvid rutan ISP. Klicka på knapparna Läs signatur och spänningen och spänningen mätt av programmeraren bör inom några procent av 5V. Nu ställa in skjutreglaget "ISP klocka" för 125 kHz och klicka på SET -knappen. Stäng av enheten programmering dialogrutan. Förfarandet i denna punkt bör utföras varje gång en lösning öppnas i AS. Om två ISP klockorna inte har laddas samma värde, då AS ordentligt inte programvaran/firmware till MCU.
Se till att den Atmel Lifeline.CPP (för C++ språk) eller Atmel Lifeline.C (för C-språket) kodning former kan ses. Det kommer att ha / * överst med namnet på programmet. I kod-fönstret kan ses genom att antingen klicka på fliken Atmel Lifeline.cpp bara under ikonerna i den längst upp, eller annan dubbelklicka på namnet Atmel Lifeline.cpp som visas på höger sida under Solution Explorer.
Ta bort den rad behandlingen "/ / göra:: Skriv... kod."-det är en kommentar linje.
Linjerna mellan / * och * / överst finns kommentarer och inte kompilera med resten av programmet. Någon enskild rad med / / är också en kommentar och inte kompilera. All text som börjar med / / efter semikolonet är en kommentar och inte kompilera.
Stäng inte av kretsen och avbröt inte programmerare och inte nära AS6.