Att göra en kvinnlig spelkaraktär från vax
Kolla in den officiella ga
Jag hoppas du hittar en inblick i den långa process som går in i skapandet av en prototyp staty från början till slut.
När jag först började med detta projekt hade jag en hel del referens konst att gå från som spelet var fortfarande under utveckling på gång. Som ni kan se min figur inspirerad av begreppet konst för rutan konsten, som på tiden, hon höll två handeldvapen. Senare ändrades konsten med smuts Holding sköt pistolen istället. I efterhand jag tror jag skulle ha föredragit hagelgevär men när konsten slutfördes skulpturen ganska mycket var gjort så det fanns ingen gå tillbaka - oh också!
Berättelsen handlar om en tonårstjej som blir kidnappad och experimenterade, har att kämpa insekt varelser, rädda sina vänner, att hela tiden få super mänskliga befogenheter i processen:
"En oskyldig campingtur i Nevadaöknen tar en dödlig vändning när svart militäroperationer testar ett nytt virus vapen för att skapa battlefield infanteri av muterar vanligt förekommande insekter och parasiter. När provningen går fruktansvärt fel, är det upp till dig att hitta och rädda dina vänner samtidigt upptäcka information och låsa upp speciella förmågor. För att bekämpa en rad muterade djur och svart op marines, måste du futuristiska vapen, speciella bekämpa rörelser och förmåga att mutera till en mer kraftfull varelse."
Till mig var hennes kämpande förmågor en mycket viktig aspekt av karaktären att skildra. Alltför ofta videospel vixens framställs på ett verkligen ostkaka sätt och jag vill inte gå in på denna väg! Jag försökte mitt bästa att göra henne söt och sexig, men samtidigt stark och feminina utan att vara cheesecake: Jag ville observatören att tro hon kunde sparka några rumpa eftersom det är en viktig del av spelupplevelsen.
Min idé var att fånga ett ögonblick i tiden som eventuellt kan uppstå i spelet och som berättade en historia eller gav insikt i en narrativa aspekt av spelet. Under spelets gång hon kommer över enorma monster att kämpa mot, så art director och jag valde att använda "Wherewolf" varelsen från spelet som ett offer för basen att komplettera bilden och göra den mer intressant då en vanlig namnskylt.
Uppenbarligen på grund av platsbrist, hade inte jag råd att placera hela varelsen på basen eftersom det var ett stort djur i samband med spelet så jag bestämde mig att halshugga huvudet som om det var efter ett möte med smuts.
Också på basen ville jag placera flera skal djurtarmarna och annat skräp som jag kommer att diskutera i detalj senare...
På grund av hennes liten skala (1/8th så 8,5" lång ungefär utan basen) bestämde jag mig för jag ville använda leksak vax som min efterbehandling material för att få alla detaljer fina och skarpa. På denna skala tycker jag det är den bästa lösningen för mig eftersom hårdheten i materialet tillåter mig att hålla små delar utan alltför mycket oroa mosa något i processen.