Bryta ner av 3DS max
Innan vi börjar kan gå över vad 3DS Max är:
3ds Max är ett datorprogram som utvecklats av Autodesk media och underhållning särskilt utformade för 3D-grafik, vi är kan skapa 3D-modeller och animationer som kan importeras i olika spel motorer till exempel UDK (Unreal development kit). Autodesk har också producerat andra program som Maya och Mudbox som också program som ska användas i 3D-modellering.
Vad kan vi använda 3D-modeller för?
3D-modeller används i alla typer av media idag såsom: filmer, TV visar och naturligtvis spel. I alla dessa media kategorier alla 3D-modeller har skapats med hjälp av 3DS Max eller andra program som mixer.
I animerade filmer kan 3D modellering användas för att skapa fiktiva karaktärer, såsom, fordon, vapen och döda ting som träd, lagerplatser, lyktstolpar, etc.
Med hjälp av 3D-modellering i TV annonser som Evian kommersiella där barn kunde roller skate efter dricka buteljerat vatten.
I spel 3D modellering är den mest använda jag skulle säga ur 3 mediakategorierna som hela spelet kommer modelleras i 3D-program, när vi skapar landskap, figurer och tillgångar.