Bygga en "Interocitor"-en främmande kommunikation enheten Steampunk Bonsai den sista delen
Jag byggde en "Interocitor" av misstag!
Se den märkliga utveckling som började ta form.
Av: Jefferey Alan Wilson Sr.
http://www.entelitec.us
"Jag gjorde det på Techshop San Jose Ca."
http://www.Techshop.ws
Först detta var att vara den sista delen av en serie i 3 delar på "Elektriska Bonsai" eller vissa kallar det "Steampunk Bonsai". Sedan som jag fortsatte att bygga min enhet konstiga saker började ta form och det tog på ett eget liv. Inom 24 timmar efter aktiveringen korsande vortexar konvergerat och några vittnen på TechShop här i San Jose kommit till min kännedom att min enhet var ansvarig för att föra giant Atom meteor på Ryssland. http://www.huffingtonpost.com/2013/02/15/meteorite-streaks-across-russian-urals_n_2691904.htmlutm_source=DailyBrief&utm_campaign=021513&utm_medium=email&utm_content=FeaturePhoto&utm_term=Daily+Brief&utm_hp_ref=fb&src=sp&comm_ref=false#sb=860411,b=facebook
För säkerhet resonerar jag stänga av enheten, nu sitter den i en garderob i mörka lagring. Ändå, solar powered robotic LED ögon fortsätter att glöda. Vad beträffar att göra en "Interocitor" är jag säga detta: när jag byggde enheten konstiga föremål skulle dyka upp på min arbetsbänk från tvivelaktiga källor. Utan att veta deras sanna funktion hade jag bygga dessa objekt i konsten och mystiska saker började hända.
Jag tror att kraftfulla vortexar genererades när alla låga kraft fält kombineras på en gång. Solpanelerna vände vindkraftgenerator, som genomskuren med en andra solar fältet utfodring en litium förvaringsenhet driva LED-lampor. När två korset magnetfält infördes i mixen är när kompassen började bli galen medan du solar fältet effekt.
En ny konstform jag kallar "Elektriska Bonsai".
Det finns vissa grundläggande regler för detta medium:
Regel #1: Ha kul.
Regel #2: Eftersom detta är hållbar konst du inte kan köpa något nytt, acceptera för lim, lödtenn, bindningmedel, slipning aids, tätningsmedel, rengöringsmedel och batterier (uppladdningsbara förhoppningsvis av förnybar energi som sol eller vind).
Regel #3: Alla material skall vara repurposed, återvunnet, skräp, sopor, donerade, bruten, kasseras, används eller ges bort. (OK, om du måste köpa något sedan gå till Goodwill, få den på en loppmarknad eller köpt på Dollar Store eller måste markeras på 50% eller högre i rabatt butiken like Walmart, Target).
Regel #4: Något måste arbeta på din konstform. Bara limma en massa saker tillsammans klippa inte det. Du måste vara smart nog att räkna ut hur det fungerar för hand eller El eller ånga eller vind eller solenergi. Gör det kommer till liv och har en karaktär, en "personlighet" om du kommer. Dina konstverk får inte någonsin anslutas till nätet för att det ska fungera. Makten skall komma från förnybara medel eller mänsklig kraft.
Regel #5: Försök använda "Mänskliga-energi" och/eller mänskliga öppen källkod programmering intelligens så mycket som möjligt. Och när du kan försöka använda sol eller vind energi när du använder elverktyg. Om du måste använda stadsplanen använda modellen för som lite energi som möjligt. (Natt tid El är billigare då dag tid el i form av kWh Kilo Watt timme. (Titta på din elräkning, detta är hur verktyget företaget debiterar dig. Det genomsnittliga amerikanska hushållet använder 35 kWh och dag. Ännu, i Las Vegas på sommaren att hålla luftkonditioneringen på 24/7 är den genomsnittliga dagliga användningen 55 kWh! (Jag brukade bor där. Nu är jag tillbaka hemma i Silicon Valley San Jose Ca. hem PC).
Regel #6: Om du använder en styrkort måste det vara öppen och prisvärt. Arduino och Raspberry Pi kommer att tänka. Du måste dela koden på din första och alla publikationer. (Inköp av en styrkort inte strider mot det du inte kan köpa något regeln). I själva verket kan det vara ganska cool när du ger din konst en hjärna.
Regel #7: Följa ett "tema"- men inte om din i en annan stämning. "Tema" Jag använder och har myntat är Eco-Steampunk hållbarhet.
Regel #8: Ditt konstverk ska berätta en historia och har ett namn. Del av detta medium är att få saker till "liv" och ge den karaktär. Den första levande interaktiva skulptur kommer jag att införa heter "Blåsig".
Regel #9: Låt den interaktiva skulpturen "berätta-du" vad den vill är för att vara. Tvinga inte det! Gå med det naturliga flödet. Tror att naturen inte maskin. Bonsai eftersom du har att "utbilda" medellång till arbeta med dig i den riktning man vill gå. Också, eftersom det är ZEN sak.
Regel #10: Använd bra teknik. Precis som IBM brukade säga "tror" det. Sammanfoga teknik med hand hantverk. Och inte göra en "ful" modell. Detta är ett talesätt som vi använder på vår fjärrkontroll flying field. Bara för att det kan flyga inte att dess ganska. Använd goda hantverket; rena nedskärningar, inget lim droppar, trevlig löda lederna etc. Betygsätt din modell från 1-10. 1 = ful som synd, 10 = perfektion. Inte göra något under en '7' eftersom det ser ut som skit. Och aldrig göra ett "10" eftersom det kostar för mycket och tar för lång tid. Om du är en student som försöker göra en "10" du kommer misslyckas dina klasser eftersom du kommer att använda alla din studietid. Och om din gift och utgifterna som mycket tid på en dum modell, då du inte kommer vara gift för länge!
Varför en ny konstform? Eftersom ekonomiskt vi som samhälle har fått ur. Vi har blivit ett "disponibel samhälle" där vi kasta allt bort utan att ens tänka på det. Det är därför jag älskar filmen WALL-E http://adisney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/wall-e/ så mycket. Det visar verkligen destruktiva vägen vi är på.
OK, innan vi börjar här är vad Steampunk handlar om; Det är en sammanslagning mellan den viktorianska ålder och Science Fiction. Den har "Jules Verne" utseendet. Ni vet killen som skrev tjugo tusen världsomsegling Under havet, resa till mitten av jorden, och jorden runt på åttio dagar. http://www.Redbubble.com/people/steviem/Works/1150997-The-Jules-Verne-Train
De flesta "Steampunker" håller med om att det finns 3 teman till Steampunk. 1). Western 2). Viktorianska 3). Post-apokalyptiska. Vi skicka respektfullt ett 4: e tema, eftersom vi lever av dess viktigaste princip som kommer från arkitektoniska grafiska standarder elfte upplagan i avsnittet om hållbarhet. Hållbar Design ram med god designprinciper och Process. Principerna för hållbar Design sidan 832:3). "Respektera relationer mellan ande och materia".
Vår 4: e Steampunk-tema är: "eco-Steampunk". Om vi lever av dess viktigaste princip skall vi aldrig nå en apokalyptisk tidsålder.
En ny industriell Revolution. Många tror som jag gör att vi upplever en ny industriell revolution där människor börjar att använda deras fantasifulla anda och göra saker igen. Vissa, tror även detta tänkesätt kan bidra till att föra tillbaka tillverkning till Amerika. Med hjälp av ny prisvärd fabricerar maskin teknik såsom 3D-skrivare, laserklingor, Shopbots, CNC CAD/CAM fräsning maskiner, tillgänglig industriell nivå svetsare, vattenskärmaskiner som kan skära genom metall som smör och kraftfull datorsystem och låg kostnad programmerbara microcontrolers med I/O portar himlen är gränsen när det gäller att göra våra drömmar.
Eco-Steampunk drivs av fantasi, respekterar planeten och kul att göra.