Cloud gruvan: Digital Sky fångar till CNC stickning - del 3 (gör)
Oh mig, åh min... det har del tre av Molnet Mine, kallas även Bitar av himlen.
I del ett av denna Instructable (om Autokorrigering inte slutar försöka vända att i "svårlösta" Jag kommer att vända) beskrev jag alla små bitar och bitar av information som jag tog i att inspirera detta plagg, inklusive musik, poesi, konst, teknik och museum utställningar. I del två jag pratade om alla element som går in i att göra kläder inklusive, men inte begränsat till: inköp av råvaror, arbetskraft, textildesign, silhouette, mönster att göra, och naturligtvis jag antytt budgetar.
I den här installationen kommer jag att tala om hur du skapar en prototyp eller anpassade plagg med en CNC stickmaskin, som kommer att göra största andelen fysiskt arbete. Jag kallar detta en prototyp eftersom det finns några extra steg som jag skulle mest troligen ta om jag skulle förbereda detta för massproduktion (gradering, stansning, lägenheter, tech Pack etc.). Plagget jag gjorde för detta projekt var mer som ett första utkast eller en första runda prototyp. Det är ganska standard för mig att göra flera versioner av ett plagg som jag få den redo för en klient eller för produktion. Tre är definitivt det magiska numret. Oftast är alla kinks av det tredje försöket fungerat (passar frågor, designdetaljer, etc.). Om jag skulle göra det igen, skulle jag definitivt göra några ändringar. Jag kommer att tala om dessa saker som de kommer upp, men på det hela taget är jag mycket nöjd med resultatet.
Vänligen njuta av visuell glädje.
OK, nog av som. Jag frågade min sticka, Myrriah, att beskriva, i några meningar, processen för att göra plaggen på hennes Stoll. Detta är en lista som jag fick:
Gör en konsistens eller färg mönster
Skapa de strukturer och moduler
Testa tyget och hitta stygn och rader per tum
Skapa en form och välj alla forma moduler
Placera den på tyget visuellt.
Processen mönstret
Lasta det på maskinen
Sticka den
Vi har berört några av dessa, element (att göra konsistens/färg mönster, att skapa strukturer eller mönster beslutsfattande, och testa tyger) i tidigare Instructable (inte SVÅRBEMÄSTRADE), men jag hoppas att få in dessa element mer djupt och beskriva hur dessa processer samverkar med programvara för stickning och stickning maskin.
Men först... Låt oss tala om stickmaskiner!