Geometriska fraktaler i mixer, tryckt med glödande kol
Matrisen modifierare i mixer
Blender (gå till blender.org att ladda ner) har ett bra verktyg som kallas en array modifier, som tillåter en att enkelt göra en matris med ett enda "basobjekt." Den relativa avstånd, rotation och skala mellan objekt i matrisen kan styras med en "Tom". En tom är ett objekt som bara har placering, rotation och skala. Använda array modifierare med tömmer, kan man göra alla möjliga bisarra geometriska fraktal-liknande objekt och animationer. Yummy Spiral.
Blender är öppen källkod och extremt kraftfull, men har några fel som kan göra det svårt eller förvirrande. Dock med tillräckligt tålamod och google sökningar kan en modell otroliga saker, verkligen snabbt. Detta instructable är utformad för en nybörjare (hoppas jag) i mixer.
Också använda detta: BLENDER MANUAL och detta: Blender Stack Exchange
Krav för modellering:
Mixer (jag använder blender 2.74a)
Skriva ut
MeshMixer
3D-skrivare (här jag använder Autodesks glödande kol, en SLA (stereolithography) 3d-skrivare)
Vanliga termer
mesh- eller polygon mesh - en grupp av polygon ansikten, deras kanter och hörn (där kanter gå samman), som kan sättas ihop tillsammans gör en solid eller en yta.
vertex - de punkter där kanterna på en maska möts
modifier - vissa drift som tillämpas på ett objekt. Modifierare i mixer kan döljas eller visas, och kan användas för att "baka" objektet i modifierat skick.