Göra en 3D anpassade tapet med fri programvara (1 / 8 steg)
Steg 1: Att konstruera den första glödande cirkeln
1. börja genom att ta bort standard starta upp objekt, kuben i mitten, gör detta genom att högerklicka på kuben då att trycka på Delete eller Del om du tangentbordet trycker på "ok"
2. sedan lägga till en cylinder maska genom att trycka på Skift + A och sedan en meny kommer att dyka upp, håller muspekaren för att "mesh" och sedan "Cylinder" (sett på bild nr 1)
3. efter det, tillämpas inställningarna i bild nr 2. Obs: innan du gör något ändra inställningarna för den cylindern först eller du kan inte ändra det längre, om du inte kan se inställningarna här är dem: ändra radien till 0.910, ändra djup till: 0.430 och den gemensamma jordbrukspolitiken fylla typ:ingenting"(sett på bild nr 2)
4. sedan ändra interaktion mode från "object mode" till "Redigera läge" genom att klicka på droppa ned menyn med "object mode" sedan ändra det till "redigeringsläge" (sett på bild nr 3)
5. göra säker cylindern är markerad, tryck på A tills den är markerade orange. Då på den vänstra panelen finns en extrudering och markerar "extrudering region" Inte flytta musen klicka höger (sett på bild nr 4)
6. Kontrollera vad är valt efter gör det sista steget är fortfarande markerad, tryck på skala på den vänstra panelen eller tryck bara på "S" på tangentbordet, vi måste skala vad vi extruderade (även det ser ut som ingenting har pressad) vi gör det genom att trycka på "1,21" på tangentbordet medan skala är aktiv (sett på bild nr 5; Detaljer sett på bild nr 6)
7. nu gå till ovanifrån, tryck 7 på det numeriska tangentbordet eller klicka på "Visa"-menyn längst ner och tryck sedan "Top" (på bild 7)
8. vi ändrar skuggningen från fast form till tråd ram, för att göra detta gå till menyn bredvid redigeringsläge, det ser ut som en boll, nu klickar på den och välja "wireframe"
9. då vi kommer att välja vad bör tas bort, tryck på "C" på tangentbordet, kommer du att se en cirkel kring din muspekare (det ska se ut i bild nr 9)
10. Välj vad jag valt på bild 10 som du kan se cirkla kring min pekaren är precis som monterats mellan luckorna på sidan re storlek yours av rullning och du kommer se cirkeln ändra dess storlek.
11. Låt oss ta bort vad vi valt göra det genom att trycka på X eller Delete-tangenten på tangentbordet då en meny dyker upp väljer du "hörn"
12. ta ut de överskjutande segment, kan du få överskjutande segment efter radering (se min bild 12) jag valde det som Skift + Högerklicka på segmenten överskott sedan trycka på delete-tangenten.
13. nu vi ändrar våra Interaction mode till objektet läge från redigeringsläge (se bild 13)
14. vi också ändrar skuggningen från trådram till Solid (se bild 14)
15. innan du fortsätter till nästa steg, se till att det finns ingenting valts eftersom du inte kommer att ändra egenskaperna för nästa siffra vi till när det är markerat men om det är fortfarande markerade tryck A tills du ser inget är markerat eller belyst orange, också se till att markören (röd med svarta cirkeln hårkors) är fortfarande i centrum om inte , tryck på Skift + C och sedan ändra vy till ovansida (nr 7) (se bild 15)
16. Lägg till en "Torus" genom att trycka på Skift + A sedan maska sedan väljer Torus (se bild 16)
17. Använd mina inställningar för tourus: större radie: 0,96 mindre radie: 0,20 lämna resten oförändrad (se bild 17 för detaljer)
Vi är klara! är inte så lätt? Låt oss gå vidare till nästa steg