Göra en 3D anpassade tapet med fri programvara (4 / 8 steg)
Steg 4: Att den glöd och förhandsgranskning
Se till att du bytte till cykler göra innan du fortsätter eller annars kan du inte se alternativ behövs för att göra det glöda
1. börja med att ändra visningsområdet skuggningen från "Solida" till "Material" (denna låt oss se vad vi tillämpat)
2. Välj första cylindern vi skapat (cylinder med trasiga delar, det första lagret). Se bild 1
3. nu ser du att verktygsfältet i den högra panelen med en kamerasymbol? Expandera som. Se bild 2
4. du ser en crystal ball-liknande figur? Klicka på det och tryck på "nya" knappen med "+" tecken. Se bild 3
5. då, ändra inställningarna: under ytan alternativ, ändra nedrullningsbara meny från "Diffusion" till "Utsläpp" (utsläpp kommer att låta objektet glöd eller avge ljus) ändra färg för att gilla "mid" djupt blå (jag antar eftersom gå inuti ljuset bör vara lättare.) Bara kolla mina inställningar på bildnummer 4
6. Välj nu det andra cirkel-lagret, först och den största torus. Se bild 5
7.Now, applicera mina inställningar (bild 6) yt - diffusa BSDF, färgförändring till ljusgrå.
8. vi upprepar processen. Denna tid, kommer den att tillämpas på den andra inre torus. Välj den andra torus vi skapat. (se bild 7)
9. Applicera mina inställningar: diffusa BSDF, färg: ändra till mörkgrå. (se bild 8)
10. så det finns 3 delar kvar utan att inställningarna har ändrats, nu blir nästa torus glödande men ljusare än den glödande torus utanför, Start genom att välja den tredje torus. (se bild 9)
11. ändra inställningar: yta - från diffusa utsläpp färgen ska se ut färgen på första lagret (trasig cylinder) men det bör vara lättare (bättre kolla och jämföra min bild 4 VS. bild 10)
12. gjort? nu vi hoppar över den sista torus (vi inte är ändra någonting)
13. Välj triangeln på mitten (bild 11)
14. nu gäller mina inställningar; Yt - glas BSDF färg; Borde vara som mid blue (se bild 12 för färg) kan du bara kopiera färg på första brutna cylindern.
15. var gjort! det ska se ut bild nr 13