Half-Life 2 Gravity Gun
"Du kan kalla det nollpunktsenergi field manipulator om du verkligenvill. " - Alyx Vance, Black Mesa
Happy videospel medvetenhet månad. Jag firar mars av visar min nerdiness, min prop-making kompetens och mitt engagemang för en av mina favorit spel genom tiderna . Jag bestämde mig att hedra Valve's Half Life 2 genom att replikera den mest ökända vapnet i spelet (och förmodligen alla tider):
Den Zero Point Energy Field manipulatorn ... Annars känd som "The Gravity gun".
Här är en snabb demonstration av konsekvenserna av vapen i strid i det andra avsnittet av Half Life 2-
Varning: Video innehåller grafiskt våld, blod och gore. Innehållet kanske inte passar för alla åldrar.
Gravity gun är en av de mest ikoniska vapen i en av de mest ikoniska spel under det senaste decenniet av videospel historia. Det är debut sätta ribban högt för alla fysik vapen ännu framöver. Vapnet får inte det bästa valet för sprängning din typiska sista bossen, men det kan använda i princip alla objekt som det är ammunition, som är ganska häftigt, för att inte nämna ursprungliga minst sagt. Vapnet kan locka objekt närmare till spelaren, plocka upp dem, sätta dem tillbaka ner eller lansera dem på dina fiender. Det är också praktiskt att dra hälsa och ammunition nära spelaren från svårtillgängliga platser. Pistolen drivs från vad som verkar vara en xen kristall i en vakuumkammare ger enheten unik gravitation-bending egenskaper.
Eftersom jag inte papper modell här, har geometriska brister och är inte precis perfekt i formen. Men fortfarande lyser upp och ser ganska söt. Pistolen är uppdelad i tre huvuddelar: power reaktorn på baksidan av kanonen med handtagen, quantum vakuumkammare med dess glödande rörliknande formen i mitten och sändare på framsidan av kanonen med klorna.
Jag fick min idé för detta när jag såg en replika av portal vapnet från Valve's Portal (). Så jag byggde min återgivning av sin föregångare, Gravity gun. Personligen tror jag avbild av vapnet erövrades bara bra och det ser bra i mörker. Kom så går vi!