"Highwayman Inn" (från Sketchup och 3DS till verkligheten) (3 / 28 steg)
Steg 3: Kapitel 1-planering-3: förbereda Splines för laserskärning
När modellen är klar kan du börja bryta ut de former som du vill ha laserskurna. Konsultera laser cutting service som du kommer att använda att bestämma storleken av deras skärning säng innan du ordna formerna i en arbetsplats. Markera kanterna på formen som du vill klippa ut och använda alternativet Skapa formen från markering under redigerbara Poly. Detta skapar en redigerbar Spline-form. Flytta spline former från din modell och ordna dem i en form som approximerar loppet av skärande sängen. I mitt fall mäts skärande utrymmet 18 x 22 inches. Se till att gruppera formerna av betvinga; golv, dörr, trappor, väggar, skorsten och trim. Du vill inte din trim bitar alterneras ditt golv, trappor eller väggar eftersom trim bitar kommer att minska från ett tunnare virke och dina väggar kommer att minska från styren. Se också till att din trim och trappor ordnas att följa träets ådring.
Det blir många bitar av trim att hålla reda på och tillämpa när du bygger. Det bästa sättet för att förstå hur man kan ordna din trim kommer att laser etsning nummer på ryggen sidorna av trim och på väggen prefab där de fäster. Du kan se på bilderna att varje bit av trim har ett nummer och att antalet motsvarar flera etsade på fästpunkten på väggen. Denna "Build-by-nummer" strategi gör livet mycket lättare när du sätter ihop det hela. Du vill vända trim splines du ordna dem så din design är omvända innan du lägger till den motsvarande nummer. Du siffrorna etsade i trim för att limma mot numren etsade i fasaden.
Det är viktigt att notera att laser skärning kommer att kräva att din splines vara olika färger för styckning och etsning. Du inte vill att din guide nummer skäras igenom din trä så vara säker de är en annan färg innan du skickar in din spline för kapning. Du kan se på bilderna att linjer skäras är gröna och nummer till etsas är orange. Förmodligen har du en hel del arbetsutrymmen att skära. Exportera varje utrymme som en. DXF och namnge dem därför (golv, trappor, Windows, väggar, skorsten, trim, etc).