Hur man gör en avlägsen kontrollerade Robotic Hand med Arduino (3 / 5 steg)
Steg 3: Att göra Robotic Hand
Detta är den mest komplicerade delen, eftersom du har att välja rätt material till att handen, men det kan också vara lätt om du har möjlighet till 3D skriva ut handen (det finns många olika 3D projekt på webben för att skriva ut hand delar).
Jag började göra fingrarna med kork, för att hitta rätt struktur för förehavanden, sedan gjorde jag det med en gren.
Så göra tre trä cylindern per finger, två av dem med 1 cm över normal längd på din falangen, behövs för att passa en bit in i en annan.
Sedan med en vinkelslip göra spår att göra bitarna passar ihop (se bilderna, du kommer att förstå bättre).
Du behöver några sandpapper att göra bitar böjd, så att de kan rotera.
Använd en borr att göra hål för gångjärn, då måste man göra andra två hål för fiske tråd, vertikalt, en mot insidan av handen och en utåt. Så när trådarna anges överst på fingret, när du drar en inwardsthe finger kommer nära, och när du drar den utåt finger öppnas.
Palm var problematisk, eftersom jag gjorde det inledningsvis med trä och de tunnare delarna alltid bröt. Så jag bestämde mig att göra det av stål och jag har haft några problem.
Skär och göra några utskjutande liknar dem för fingrarna att fixa dem till palm (se bilderna som referens). Sedan använda borren för att göra andra hål för fiske tråd, tummen blir knepigt eftersom det inte är vertikal som ther fingrarna.
Afer att göra handen, måste du göra ett stöd för de fem servomotorer och ett stöd för Arduino UNO styrelser. Var noga med att välja rätt position av servon, så att de inte vidrör varandra samtidigt vrida.
Den sista delen består i att ansluta fingrar till servomotorer: fixa fiske trådarna överst på fingret och göra dem passera genom hål; sedan, när kablarna är längst ned i handen, aktivera rotorn (manuellt, utan driver den) på hans maximalt rotation (180°) så att det är i en vertikal position, sedan sätta kabeln som stänger finger i lägsta hålet av rotoren, att till exempel göra en knut; sväng igen rotorn vid 0° (det är igen vertikala och Knut före är överst) ange den andra kabeln (wich öppnar finger) i lägsta hålet av rotoren. Följ den sista bilden i detta steg för att bättre förstå.
Så när motorn är på 0° (lodrät) finger öppnas och när rotorn är på 180° (vertikalt igen) finger är stängd.