Hur man gör en Crankbait locka med en skallra (1 / 3 steg)
Steg 1: Design crankbait
Jag designade denna crankbait i OpenSCAD. Inlagd är koden jag använde:
$fn = 10
0;
translate([0,-.5,0]) {
rotate([-90,0,0]) {
Difference() {
Union() {
Hull() {
Sphere(.5);
translate([.4,0,-.05]) sphere(.4);
}
Hull() {
translate([.4,0,-.05]) sphere(.4);
translate([.7,0,-.15]) sphere(.3);
}
Hull() {
translate([.7,0,-.15]) sphere(.3);
translate([1,0,-.25]) sphere(.2);
}
Hull() {
rotate([0,-25,0]) {
translate([-1,-.25,0])
Cube([.8,.5,.03]);
translate([-.8,0,-.1])
rotate([0,90,0])
cylinder(.8,.06,.06);
}
}
}
translate([-4,0,-2])
Cube([8,8,8]);
translate([.06,0,-.025])
rotate([0,-76,0])
cylinder(.6,.07,.05);
translate([0,0,-1])
cylinder(1,.07,.07);
translate([2,0,-.51])
rotate([0,-76,0])
cylinder(2,.07,.07);
translate([.175,.10,-.3])
rotate([90,0,0])
cylinder(.35,.1,.1);
}
}
}
translate([0,.5,0]) {
rotate([90,0,0]) {
Difference() {
Union() {
Hull() {
Sphere(.5);
translate([.4,0,-.05]) sphere(.4);
}
Hull() {
translate([.4,0,-.05]) sphere(.4);
translate([.7,0,-.15]) sphere(.3);
}
Hull() {
translate([.7,0,-.15]) sphere(.3);
translate([1,0,-.25]) sphere(.2);
}
Hull() {
rotate([0,-25,0]) {
translate([-1,-.25,0])
Cube([.8,.5,.03]);
translate([-.8,0,-.1])
rotate([0,90,0])
cylinder(.8,.06,.06);
}
}
}
translate([-4,-8,-2])
Cube([8,8,8]);
translate([.06,0,-.025])
rotate([0,-76,0])
cylinder(.6,.07,.05);
translate([0,0,-1])
cylinder(1,.07,.07);
translate([2,0,-.51])
rotate([0,-76,0])
cylinder(2,.07,.07);
translate([.175,.10,-.3])
rotate([90,0,0])
cylinder(.35,.1,.1);
}
}
}
Jag designade att ha en tunn gauge tråd ram till bifoga diskant krokar och split ring. Det finns också ett hål för att sätta i en bb eller två för att skapa en skallra.