Hur man gör texturer för något spel som använder Source-motorn (7 / 8 steg)
Steg 7: Åtkomst till din texturer i hammare och din källkod spel
Vi kommer att sätta våra textur i Half Life 2, men denna metod fungerar för de flesta source spel. Först, måste du hitta och öppna din steam-mappen.
Detta är vanligt i Program Steam (eller i mitt fall steam2, men som inte kommer att påverka din katalog). Därifrån, öppna "Steamapps" sedan ditt användarnamn, sedan "Half Life 2", sedan "hl2".
Denna mapp där är en stor del av viktiga spelfiler, så var försiktig att inte ta bort eller ändra något oavsiktligt.
Det blir troligen ingen "material" mapp här. Om det inte finns, måste du göra en. Se till att det finns inga stavfel i namnet.
Öppna mappen material och kopiera din textur till det. för mig var dessa filer sand.vtf och sand.vmt.
Öppen upp din .vmt och dubbelkolla katalogen där är korrekt. För mig var det materials\sand.