Knock box (det öppnas när du knacka på det!)
Tanken var att skapa en låda som öppnas om du slår på den med rätt rytm. Det kanske inte är så nyttigt, men det är en stor chans att lära sig ytterligare Arduino och skapa något awesome, har rätt att säga: "Jag gjorde det!".
Ovanför kan du se några skisser som jag gjorde för att räkna ut hur lådan ser ut. Dock inte ta layouten för allvarligt: i den slutliga versionen är det annorlunda. Men de är ändå bra att förstå "user interface".
Analysera huvudbilden.
Först av allt, på switch (1): det finns inte mycket att säga.
För det andra tre lysdioder: när den slås på, den röda en (2) innebär att rutan är låst. Så du kan lätt föreställa sig, är den gröna en (3) betyder att det öppet. Den senaste, blå LED aktivera när användaren knackar på rutan. På detta sätt vet han/hon om rutan upptäckt indata eller inte.
Då innehåller rutan tre knappar. Den första en (6) stänger rutan, de andra en (7) lekar rytmen sparade, och den tredje en (8) posten en ny rytm.
Varning: på grund av tekniska skäl, om du spelar in en ny rytm det stannar tills du stänger rutan. Dock kan du enkelt fixa det sparar rytmen i den Arduino EEPROM (referens).
I nästa steg, kommer jag visa dig hur att inse den elektriska kretsen.