Koncept: Icarus, lönn frö & Beetle Wing-typ hoppa fallskärm. (1 / 6 steg)
Steg 1: Tänkandet
Visa nyligen slaget vid fabriken på Discovery Channel om hur fallskärmar gjordes, märkte jag, sedan idén om Leonardo da Vinci, det fanns ingen, eller sällan, annan punkt om utveckling av typer av fallskärmar.
Aktuella fallskärmar är utvecklats i optimera och estetik, men det är fortfarande ett komplex och intensivt sätt att framställa dessa. Ytterligare behöver mer klassiska fallskärmar en viss nivå eller höjd för att få bort.
(http://www.combatreform.org/llparachute.htm)
Så jag började tänka att utveckla en ny typ av hoppa fallskärm för vertikal ner. (se min första skiss)
Förklaring av första skiss:
Istället för att använda hela ytan (A) semi sfär klassiska fallskärm, alternativet är en enda vinge med yta (a), att göra x-rotationer per minimalt (x * RPM) så resultatet av vertikala stiga ned (http://www.pcprg.com/rounddes.htm) blir samma.
Det är grundtanken.
Klassiska fallskärm har ett "linjär" lodrätt ner, Icarus typ med x-rotationer fallskärm har en vertikal helix sjunka.