Köra scener (2 / 4 steg)
Steg 2: Kamera positioner
Åtgärd kör scener vill du ha mer kameravinklar. Mer kameravinklar du har, kommer att skapa en mer dynamisk scen, också snabbare nedskärningar och mer vinklar simulerar en intensivare känsla. Även om du kan filma från en vinkel för hela sekvensen kan du bara klippa till den i 2 sekunder i den färdiga produkten. Detta beror på att snabba nedskärningar och kort vinklar sekvenser hjälper simulera en mer intensiv scen.
Möjliga vinklar:
- Inuti bilen
- Ovanför bil
- Väg nivå
- Fönster nivå
- Vertex av vändpunkt
- Mötande
Inne i bilen de möjliga slag är, drivrutin från sidan, föraren från tillbaka, tillbaka fönster till road, främre plats till framsidan av road, backspegeln, sida spegel.
För en ovan skulle bilen sköt det kräva ett riggade fordon eller en kran. Dessa bilder används för när en bil kommer in på scenen. Så om det fanns en pöl av vatten på marken och bilen kom in och av trodde skottet med stänk att pöl och som började ordna; så skulle vara en lämplig användning av ovanstående bil skott (crane).
Road nivå skott kan användas för mötande och börjar scenen. De är användbara för att ha bilen in och lämnar scenen.
Fönstret nivå skott är samma som skotten för insidan av bilen.
Vertex av vändpunkt kräver ett stativ att vända. Den fasta punkten på kameran bör vara på hjässan och punkten av intresse bör bilen.
Inuti illustreras bilen och vertex av vändpunkten nedan.
* När filma de drivande scenerna har personen inte köra alltför snabb eftersom materialet påskyndas i redigering phase.*