LabVIEW handledning: Spel rabatter (7 / 8 steg)
Steg 7: Egenskapen noder
Nu vet vi hur koden fungerar okej, låt oss kolla in frontpanelen magi. Start i den första bildrutan (bilden ovan), kan vi se vi sätter värdet "false" att synligheten för matchade namn, ja, rabatter och nr. Vi håller också på att "false" värden som ja och nej. Detta gör det så att när koden startar vi dölja alla dessa kontroller och indikatorer och ange booleska värden för Ja- och nej booleans till false. Så enkelt är det!
För att ställa in en kontroll som osynliga, här är vad du skulle göra. Få en egendom nod, högerklicka på den och gå till länk till -> Fönster -> kontroll du vill länka till. Detta är bilden ovan. Nu om du vill ändra till en skriva, bara högerklicka på noden property och klicka "Ändra alla att skriva".
Härifrån kan vi klicka på egenskapen på noden property att öppna en gigantisk lista av egenskaper som vi kan läsa/skriva (bilden ovan också). Om vi väljer synlighet och tråd i en falsk konstant, om vi kör VI kommer att göra kontrollen försvinna från frontpanelen!