Legenden om Zelda Bartop Arcade skåp (2 / 15 steg)
Steg 2: Inledande Design
Jag hittade denna skåp plan online på denna webbplats. Det är typ av oklart vad pjäs är vad, men räkna som ut var inte otroligt svårt. Jag heter bitarna i bifogad bild som referens. Det bör noteras att jag nixed tangentbord facket, så frontpanelen där det skulle ha varit är bara en del.
Jag ville göra full täckning dekaler, så jag gjorde den bifogade mockup i Photoshop. Jag hade sidorna, bezel och kontroll styrelsen tryckt på glans vinyl dekal material på lokala tryckeri. Jag hade samma handla omvänd utskrift marquee bilden på plexiglas bit används för markeringsramen, som fungerade riktigt bra ut. Det gör att ljuset från lamporna lysa igenom bilden utan problem och med tillräckligt diffusion att inte få något ljus pekar från lysdioder.
En anteckning om den kontroll styrelse grafiskt - om du vill en bit plexiglas över trä, jag skulle vända skriver ut bilden på det istället för att få en dekal. Efter att jag installerat knapparna LED, såg områdena av plexiglas som inte var pressas mot trä som luftbubblor i ljuset från knapparna. Så jag hoppade över plexiglas på kontrollen ombord alldeles tills jag har bilden återges på den ursprungliga pjäs som var skära och borrade.
Varför finns det 11 knappar för varje spelare? Denna inställning kommer att möjliggöra en fullständig N64 controller knapplayout. Du kan få bort mindre knappar om du inte kör N64. PS1 och MAME blir de nästa största uppställningar av knappar, med PS1 med 10 varje och MAME använder upp till 8 varje. För att vara rättvis, är N64-emulering på Pi lite kortfattat, så om du inte vill leka med backend inställningar över och över och över... kanske du vill hoppa över den tanken helt.