Manipulator 1 (3 / 8 steg)
Steg 3: Finger stag
Är nästa steg i som du ska göra varje finger stag. Öppen 123d design. Första vad du vill göra är att ta en linjal och håller den upp till skärmen. Göra det så en tum är lika med en tum på skärmen, detta kommer att spara dig en hel del tid senare. Nästa ta bilden som du drog och använda den.
Nästa göra en cylinder som är av samma längd av rektanglar som du drog, och det är diametern på 1 inches läggas till diametern på fingret. Gör en av dessa för varje gemensam av varje finger. Totalt bör det vara 14 cylindrar. Nästa håller ditt diagram upp till skärmen och titta igenom det och placerar varje motsvarande cylinder till varje rektangel. Projektet ska börja se ut som den bild som du ritade.
Härnäst kommer du att göra gångjärn. Min gångjärn är inte bäst så jag föreslår att du komma med din egen. Göra en ganska liten cylinder och en rektangel som ansluter till den. Använd bilderna för hjälp. Nästa göra en rektangel och sedan en cylinder som ryms i den större. Se till att det finns utrymme för klarering. Nästa kopia och klistra in detta tills du har 18. På denna punkt placerar gångjärnen så att de ansluter varje par av cylindrar, det bör finnas 1 på varje sida. Nu tar ritningen och placera den på toppen av din skärm. Nästa ta gångjärnen och position är så att det gångjärn är i linje peruk knogarna. Anledningen till att du gör detta är så att du kan böja fingrarna med stag på. Kom ihåg att din tumme endast har en gemensam som kan användas, så om du ser på det, när du är klar, inte galen.
Därefter tar en munk formad bit och ansluta den till en rektangel. Gör den verkligen liten och sedan kopiera och klistra in den så att det finns 16 stycken. Syftet för dig priserna är att vägleda strängen så att det går över varje stag delen. Ledsen jag har inte några bilder för detta. Även sedan tummen har två axis rörlighet måste det du sätta samma donut hål rektangel sak på insidan av din tumme stag.