Monkey Hunter - blåsa kanoner, 3D-utskrifter och programmering, åh min!
Det finns en jägare i skogen med en blåsa pistol, med syfte på en apa hängande från en gren i ett träd. Apan ställen jägaren och släpper grenen rätt som jägarens dart lämnar sin pistol. Jägaren träffa apan? Ta reda på i detta instructable.
Mitt namn är John Allwine. Jag STEAMlab samordnaren på Children's Museum i Bozeman. På STEAMlab är vårt mål att inspirera fler barn att komma in i tekniska områden vid en yngre ålder. Vi hålla klasser runt programmering, 3D utskrift, Arduino och mycket mer. Detta är STEAMlab första av många instructables som visar typen av saker vi gör på Children's Museum. Om du gillar det, skulle vi verkligen uppskatta din röst i 3D utskrift contest. En extra 3D-skrivare skulle tillåta oss att vara värd för större klasser och till 3D skriva ut mer saker för barnen!
Okej, nu på med showen. När jag var i årskurs 6, introducerades jag till programmering av en volontär pensionerad ingenjör. Han lärde oss matte och fysik och var bra på att sätta samman live-demonstrationer och lilla skript som simulerad verklighet. En sådan demo, känd som apan och jägaren, inspirerade mig att börja programmera. Han konstruerade en blåsa pistol, riggade upp en elektromagnet att hålla upp ett mål som skulle falla när slag vapnet avfyrades och genomfört en grundläggande simulering i QBasic Visa hur matematik fungerar. Efter att jag var fast på kodning och har gjort det sedan dess. Detta instructable återskapar apan och Hunter demo med några moderna vändningar som innebär 3D-utskrifter och intro programmeringsmiljöer som OpenSCAD, bearbetning och Scratch. Jag hoppas att det hjälper att inspirera andra att börja programmera!